Vakantie! Nog specifieke dingen om aan te denken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Jaja, dit weekend vliegen wij naar Italie! Heerlijk!
    Ik vroeg me alleen af of ik nog aan specifieke dingen moet denken om mee te nemen.
    Ik heb al een hele tas met kleine kadootjes voor onderweg en/of daar. Zonnebrand, muggenspul, klamboe (!), zetpillen zijn ook gehaald. Natuurlijk ook wat te eten en drinken. En een pak Pampers voor daar.
    Maar kan ik daar bijvoorbeeld de Pampers die ik hier heb ook kopen? En wat zijn nog meer dingen die ik wellicht over het hoofd zie?
    Wie o wie heeft ervaring ;)?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik ga ook bijna naar Italië. Ik ben alleenstaande moeder en laat mijn dochter bij mijn ouders. Zo kan ik met mijn vriendin ook 's avonds wat leuks doen en een dag Venetië in de buggy met 35 graden vind ik niks voor mijn dochter. Nee laat haar dan maar lekker in de zandbak bij mijn ouders spelen!

Maar goed, ik zal even met je meedenken;

- zwemluiers
    - zetpil, insektenbeet, iets tegen diarree, pleisters e.d.
    - petje, zonnebril
    - parasol of iets anders waarmee je schaduw kunt creeren
    - eerst handdoek in de maxicosi leggen dat neemt beter zweet op
    - véél drinken voor onderweg
    - thermosfles
    - speelkleed of handdoek/deken
    - lintje om speelplek af te zetten (misschien kun je daar al een afspraak over maken)
    - zwembandjes
    - zonnescherm voor op het autoraam (of hydrofielluier tussen het raam klemmen)

Heel veel plezier!

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    O, dat zonnescherm voor in de auto is wel een goede! Daar had ik nog niet aan gedacht!

4. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Neusspray

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind met 35/40 graden een zonneschermpje lang niet afdoende. ik zou het hele raam met een badhanddoek afschermen.

zonnehoedjes niet vergeten evenals lichte kleding met lange mouwen. op het warmst van de dag binnen blijven en heel veel laten drinken.

van vliegen kun je oorpijn krijgen wees daar allert op. dat je niet denkt wat is dit nu weer als ze maar blijft huilen.

verder inderdaad neusspray en iets tegen diaree ook voor jullie zelf.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Neusspray? Waar gebruiken jullie dat dan voor? Heb ik echt nog nooit gebruikt...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    @mamavaneenmeisje: vind het een beetje vreemd reactie van je. Ze vraagt toch niet wat je ervan vindt dat ze haar kindje meeneemt naar Italië, maar wat ze mee moet nemen? En jij vindt het dus zielig als je kindje in een buggy in venetië zit? Ik vind het zielig als je zonder je kindje op vakantie gaat, maar volgens mij vroeg ze daar niet om.

Wij gaan volgende week donderdag vliegen naar Italië. Wat ik meeneem?
    -luiers voor onderweg
    -kleding
    -zonnebrandcreme
    -toiletspul

Verder geen extra dingen zoals een klamboe, slapen ze hier ook niet onder en bovendien is Italië niet het einde van de wereld en kun je daar ook alles gewoon kopen in de supermarkt. Of ze pampers hebben weet ik niet, vast wel, maar anders wel een ander merk luier wat voor een week of 2 echt wel gaat volstaan.
    Een pinpas mee en dan heb je dus alles wat je nodig hebt.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    En neusspray of iets tegen diarree? Wanneer gebruik je dat nu? Italië is gewoon een heel normaal europees land en zelfs al zou je het nodig hebben, ze hebben daar ook apotheken.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik neem liever een vertrouwd merk mee suus. je hebt zeker last van je hormonen, je valt iedereen zo lekker aan.

ts@ wij gebruiken (zoutoplossing) neusspray bij een verstopte neus/beginnende verkoudheid/beginnende oorpijn.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    @blup: haha, last van mijn hormonen? Nee hoor, helemaal niet.

Snap alleen niet waarom je alles mee zou gaan sjouwen als je daar alles kunt kopen. De koffer is op een gegeven moment gewoon vol. Ze gaan immers met het vliegtuig en zoveel mag je nu ook weer niet meenemen meestal.

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik wil inderdaad geen onnodige dingen meenemen; en ook geen dingen die ik normaal hier ook niet gebruik. Zoals dus inderdaad neusspray...
    Die van de hydrofielluier tussen het raam vind ik wel een goede.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    @poema: maar je gaat toch vliegen? Welk raam dan of huur je daar een auto?

13. ManonUtrecht

31 aug 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch is neusspray een verstandig idee:

zie: Vliegen met een peuter

Tips voor tijdens het stijgen en dalen
    Tijdens het vliegen moet je ervoor zorgen dat er meer gedronken word, de lucht is droog die in een vliegtuigcabine hangt dit kan hoofdpijn veroorzaken. In je handbagage een neusspray meenemen is ook aan te raden, vooral als je kind verkouden is. Bij een verstopte neus ontstaat er nog meer druk op de oortjes dit kan erg vervelend zijn. Tijdens het stijgen en dalen kun je het beste je peuter wat laten eten om zo het drukverschil in de oren zo snel mogelijk te laten verdwijnen. Voor je zelf is even je oren klaren of een kauwgompje eten wel fijn, maar dat is met een peuter weer niet aan te raden

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Ok, dus bij een verstopte neus wat neusspray, dat is dan nog wel mee te nemen (mag dat in de handbagage met al die strenge regels?).

Dochtertje leg ik gewoon aan de borst in het vliegtuig, dat schijnt ook heel goed te werken om pijn in de oortjes te voorkomen en hoef ik ook niets apart voor mee te nemen haha.

15. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja, we huren daar een auto inderdaad.
    Iets laten eten en drinken is inderdaad een tip die ik al vaker heb gekregen.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgens mij moet het in zo'n handig plastic zakje (vorig jaar kreeg je die bij de etos als je zei dat je op vakantie ging)
    En anders gewoon in je koffer.. maarja daar heb je weinig aan IN het vliegtuig.
    En in geval van medicijnen op recept die je mee zou moeten nemen kun je de arts een briefje laten schrijven in nls EN italiaans.

Wat dacht je van een armbandje met je telefoonnr erop?

verder ga ik er vanuit dat kindjes in italie ook luiers dragen en moeten eten.
    Al moet ik zeggen dat we wel zelf een bus poedermelk mee hadden toen we naar Oostenrijk gingen.
    Maarja.. sinds ze geen flessenmelk meer drinkt nemen we wel wat te snoepen mee en broodjes... maar geen potjes of iets dergelijks.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

aldus Mens en Gezondheid artikelen: Informatie van Aandoeningen tot Ziekten

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Denk dat je alles wel hebt ;)
    Wij gaan elk jaar in de zomer 3 weken naar Italië en de pampers zijn daar goedkoper dan hier.
    Had het eerste jaar ook voor 4 weken alles bij me maar neem elk jaar minder mee haha. Zelfs de italiaanse 'dentinox' en het antimuggenspul en de afterbite, is beter dan hier dus wat ga je dan nog veel meeslepen.
    Fijne vakantie!!

19. supermummy

supermummy Niet meer actief

Is je kindje 2 en een half?
    Ik denk dat je niet nog heel speciale dingen van thuis mee moet nemen wat betreft eten en drinken.
    Luiers zou ik voor de eerste dag(en) meenemen de rest daar.

Hier zijn we net terug van een week zuid-spanje met 2 kindjes (3 jaar en 21 maanden)

Wat dingetjes die wij van thuis hadden meegenomen;

-Een kleurboek/vakantiespelletjes boek en potloden
    -Zwemband en vlindertjes
    -Eventueel badmuts? In Italie is dat vaak verplicht, maar misschien bij kleine kinderen niet?
    -Grote handdoek eventueel met capuchon voor bij het zwembad.
    -Nachtlampje en muziekdoosje van thuis.
    -Muggenlampje die je in het stopcontact steekt.

20. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @supermummy: ze is inderdaad 2,5.
    Als ik naar jouw lijstje kijk dan kan ik inderdaad alles afvinken! Behalve die badmuts... als dat daar moet, dan probeer ik er daar wel eentje te kopen.
    Nee, qua eten en drinken neem ik niks mee voor daar: ze is een echte smulpaap en lust gelukkig alles! Maar meer voor onderweg in het vliegtuig.
    Ben nu al zoetjes aan de koffers aan het pakken en het krijgt eindelijk beetje vorm. Is voor het eerst dat we met haar naar het buitenland gaan en dan geeft dat toch wat stress... hahaha terwijl we zelf al heel wat afgereisd hebben met zijn tweeen, zelfs naar andere kant van de wereld. Maar met zo'n kleintje is opeens Italie dan ook een hele onderneming.
    @Sisa: ik denk ook dat ik veel te veel mee ga nemen :D maarja, dat is dan een leer voor volgend jaar (dan willen we nog verder weg gaan!)

Deel Deze Pagina