Hallo, Waarschijnlijk vindt onze dochter kleuren en tekenen gewoon niet leuk, maar ik wil ook graag weten hoe het bij jullie gaat. Onze dochter is nu ruim 3 jaar en kon best goed tekenen. Kón, want ze tekent tegenwoordig weer niks. Een jaar geleden tekende ze kop-poters (met een baby in buik) en zonnetjes. Nu krast ze weer en gebruikt ze nagenoeg altijd maar 1 kleur. Daar waar andere kinderen bij het KDV hele kleurrijke kleurplaten kleuren, kleurt onze dochter haar tekening met 1 kleur. En het liefst ook gekrast, terwijl ze ook redelijk binnen de lijntjes kan kleuren. Haar spanningsboog is niet groot, dus misschien duurt het haar wel te lang om het netjes te doen, maar ik vind het zo jammer dat ze niet laat zien wat ze wel kan. Ben stiekem eigenlijk een beetje bang dat ze dat ook gaat doen als ze naar school gaat. Dus mijn vraag: hebben jullie kindjes ook zo'n 'tekendipje' gehad?
ja soms wel. of achteruitgang in wat hij kon tekenen, duurde 6 weken enzo. heb je verf geprobeerd en kwast, bakje water?of nieuwe stiften? hier was tekenen weer in als hij nieuwe spullen kreeg.
hier is het ook wisselend leuk hoor. Soms wil ze alleen maar kleuren, maar de laatste tijd is knippen en plakken veel interessanter.. Kleien is al helemaal uit de gratie de laatste tijd
Dochter kan nog helemaal niet tekenen! Af en toe tekent ze iets vaags wat dan evt iets zou kunnen voorstellen, maar meestal is t wat gekras. Inkleuren gaat wel redelijk. Een koppoter heb ik nog nooit gezien. Ze kan wel wat letters/cijfers tekenen. Ik heb trouwens ook niet het idee dat ze het wel zou kunnen, maar niet wil/durft of wat dan ook. Overigens heeft ze verder wel een prima fijne motoriek. Geen artistiek talent dus
Mijn zoontje is over 3 maanden al 4 en tekend alleen nog maar krassen en rondjes, meer is het ook nog niet. Ik weet eigenlijk ook niet wanneer ze al meer zouden moeten kunnen gaan tekenen.
Hier ook veel tekeningen, maar ze wil het niet altijd. Ze tekent hele families bij elkaar Maar afwisselen helpt hier wel. Soms stiften, soms een gekleurd blaadje of juist een kladblokje, soms verven of een pen op een foldertje. En anders, lekker laten gaan. Misschien kun je een krasblok voor haar kopen, zodat ze netjes kan leren krassen en dan ziet ze het plaatje komen? Heeft ze toch een beetje eer van haar werk!
Zon krasblok is idd een leuk idee. We knutselen, verven, kleien en 'schrijven' hier heel wat af, maar het is allemaal steeds meer haast werk. Alsof ze er op uit gekeken is. 'K weet niet zo goed hoe ik haar nog moet enthousiasmeren voor dit soort werkjes. Misschien gewoon een tijdje niet doen?