dochter altijd moe

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Onze dochter was als baby&dreumes een heel energiek meisje, heel de dag door ontzettend druk. Je moest haar echt verplichten even te gaan zitten.

Maar, met 2 jaar werd dat steeds minder, ze deed weer middagslaapjes en de moeheid werd steeds erger.
    We liepen bij de kinderarts ivm prematuur dus daar ook aangegeven, bloedgeprikt, geen bijzonderheden.
    Er zat wel ontlasting in de buikje dus florax gekregen.
    Als haar stoelgang beter werd zou ze ook minder moe zijn.
    Dat dus gedaan, geen resultaat.
    Afspraak erna werd het op stress gegooid van de zwangerschap, en de afspraak daarna door de komst van baby.
    Maar ze werd steeds maar moeier en moeier.
    Laatste x kinderarts was het advies "zorg dat ze voldoende drinkt en fruit eet" thats it.

Ze speelt amper buiten, binnen ook niet.
    Liefst ligt ze hele dag op de bank.
    Ze gaat wel naar school, maar juf zegt ook dat ze moe is.
    Ze doet wel mee met alles.

Vanavond met naar bed brengen moest ze huilen, ze vond het niet leuk dat ze altijd moe is.
    Morgen huisarts bellen voor afspraak, maar wat kan ik "eisen" ??
    Dit is toch niet normaal?

Ze is 4,5 jaar.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou zeker in overleg gaan met de huisarts. Niet zozeer om te eisen alswel om zaken uit te sluiten. Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Dat zou ook mijn insteek zijn bij de huisarts. Vraag desnoods om een dubbel consult zodat er echt even de tijd genomen kan worden om zaken goed door te spreken. Ik vind het zeker niet standaard voor een kindje van 4,5 om zo moe te zijn, maar het lastige is dat het zowel medisch als psychisch kan zijn. Dat is best lastig. Succes.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou actie ondernemen. Bij de huisarts even een bloedtestje laten doen en laten checken op een hartruisje. Ik herken het wel van een groeiperiode maar zo'n lange tijd vind ik niet normaal. heel veel succes en ik hoop dat er snel iets verandert zodat je kind lekker kan spelen!

4. knap

knap Niet meer actief

Kan verschillende oorzaken hebben.

Zou het niet stress kunnen zijn? Van wegen haar jongere zusje?
    En kinderen die net naar school gaan kunnen erg moe zijn de eerste tijd kan soms aardig wat van ze vragen. Maar als je alles wilt uit sluiten zou ik een afspraken met de ha om het te laten onderzoeken verder.

Hou haar anders eens een weekje thuis kijken of ze daar van opknapt?

Succes ermee in elk geval.

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier een heel moe meisje en overmorgen gaan ze haar neus en keelamandelen eruit halen.
    Dochter slaapt 's nachts heel licht, ik hoef haar kamer niet op te komen want dan is ze wakker. Op zich roept ze me niet maar ze snurkt, draait en woelt de hele nacht waardoor ze niet echt rust. Gevolg hiervan is dat ze overdag heel moe is en nog steeds dagelijks 2-3 uur slaapt.

Misschien de moeite waard om eens langs een kon te gaan zodat die kan kijken?

6. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Misschien idd even langs de kno-arts. Mijn kleine meid moet buisjes omdat ze altijd vocht achter haar trommelvlies heeft. Daardoor hoort ze niet goed en dat is supervermoeiend. Ze is net 3 en slaapt op het moment bijna 3 uur overdag en ruim 12 uur 's nachts. En dan wil ze nog eigenlijk alleen maar op de bank hangen.

Sterkte ermee.

7. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Ook wij gaan binnenkort naar de kno. Mijn dochter is zomers in top vorm ;) maar zodra de herfst begint is ze non stop verkouden, oorontsteking en idd heel moe overdag en wit! Ben heel benieuwd aangezien mijn dochter haar hele leventje al aan het tobben (en huilen) is en ik nooit serieus ben genomen. Nu het patroon duidelijker wordt willen ze opeens wel verder kijken!
    Succes en beterschap voor je dochter!!

Deel Deze Pagina