blaasontsteking bij zoontje van 2

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Margha, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ons zoontje van net 2 is al een week ziek met vooral koorts als klachten. Vandaag erachter gekomen doormiddel van een urinetest bij de HA dat hij blaasontsteking heeft. Nu word de urine nog verder onderzocht en op kweek gezet. Nu hoorde ik via via van een arts die in het ziekenhuis werkt dat bij zulke kleine kinderen en vooral bij jongetjes altijd verder onderzoek aan o.a. de nieren word gedaan. Uiteraard ga ik dit morgen met de HA bespreken maar helaas hebben ze hier niks over gezegd vandaag. Wie weet hier meer van??

2. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Mijn zoontje van ruim 2 heeft paar weken geleden blaasonsteking gehad. Via hap antibiotica gekregen en naar huis gestuurd. Enkele dagen later nam huisarts contact op over de kweek en hebben wij inderdaad een consult gehad bij de kinderarts.

Voor nu geen verdere actie hier. Maar bij nog een keer uitgebreid verder onderzoek.

3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Oké is dus idd wel de normale gang van zaken. Gaat het nu weer goed met je zoontje?

4. Ketjapmanis

Ketjapmanis Actief lid

11 nov 2015
    222
    113
    43
    Bij ons geen aanvullend onderzoek (al is zoon al bekend bij uroloog). Het was te herleiden aan niet goed uitplassen bij zindelijk worden.

5. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Zoontje is weer helemaal opgeknapt. Nergens meer last van.

Het ligt er ook aan wat ze uit de kweek vinden en of kindje al zindelijk (aan worden is) of niet. Hier hadden wij zelf sterk vermoeden van gewoon pech en daarom ook gekozen voor geen verder onderzoek.

Sterkte!

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Maandag of dinsdag de uitslag van de kweek. Nu begonnen met een kuur. Even afwachten maar voor nu geen verder onderzoek nodig omdat dit de eerste keer is.

Deel Deze Pagina