Waterwratjes

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bellybell, 23 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.677
    3.945
    113
    Vrouw
    Eventueel ' s nachts katoenen handschoenen aan tegen het openkrabben, de apotheek heeft die er speciaal voor bedoeld zijn.
     
  2. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Hier werkte sudocreme het beste.
    In mijn opleiding heb ik ooit ook geleerd om het te wassen met betadine scrub.
     
  3. Iaatje

    Iaatje Actief lid

    5 okt 2016
    274
    138
    43
    Vrouw
    Hoi,

    Wat vervelend voor jouw dochtertje. Ik zelf ben van surinaamse afkomst en wij hebben veel natuurlijke geneesmiddelen. Voor het jeuken kan je brandnetelolie proberen en voor de wratten kan je kwasi bita zeep gebruiken bij het douchen. En voor het insmeren kan je krappa vaseline gebruiken. De kwasibita zeep en de krappa vaseline helpen echt bij heel veel huidaandoeningen. Hoop dat je hier wat aan hebt.
     
  4. Iaatje

    Iaatje Actief lid

    5 okt 2016
    274
    138
    43
    Vrouw
    Je kan ook de plant redi katoen gebruiken. Die stamp je fijn en meng je met water tot een papje. Dit smeer je op de wratten en bedekt het met een verband. Werkt ook tegen wratten.

    Na mijn zwangerschap had ik echt veel van mijn wangerschapsmasker over en de huisarts zei me dat het nooit zou weggaan. Nou de kwasibitazeep en de krappa vaseline heeft alles weggehaald hoor.

    Het is wel het proberen waard, maar dat laat ik dan natuurlijk aan jouw over.

    Mocht je meer info willen kan je me altijd een pb sturen.
     
  5. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    854
    353
    63
    Golden naturals zwem en kinderwratjes

    Mijn jongste was binnen 3 weken van zijn waterwratjes af zonder ellende
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  6. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.989
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Sudo en dagelijks vitC tabletjes hielp hier t proces te versnellen.
     
  7. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    Waterwratjes geven ook vaak opvlamming van eczeem, is dat niet aan de hand? Hiervoor bestaat natuurlijk wel zalf. Waterwratjes maken in principe de huis niet rood of ruw..
    Als een neutrale zalf als cetomacrogol niet helpt zou ik het toch even aan de huisarts laten zien, of misschien kun je een (scherpe, goed belichte) foto sturen iom de assistente
     
  8. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Dit inderdaad. Ik zou echt naar de huisarts gaan als de huid er omheen ook aangedaan is. Mijn dochter had dit ook en de huisarts schrok er gewoon van hoe erg het was. Weet alleen niet meer of ze nou eczeemcreme of antibioticacreme kreeg, maar we hebben wat afgesmeerd...
     
  9. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Onze jongste heeft het ook, maar dan kn het luiergebied. Nu al bijna een jaar. Soms doet het hem pijn. Smeren het vaak in met sudo, maar heb niet het idee dat het helpt

    De oudste heeft er nu ook een paar bij z'n arm. Denk omdat ze samen douchen en in bad gaan. Wel gebruiken we altijd een schone handdoek na het wassen.
     
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Inderdaad afwachten, hier had de jongste het ook in de knieholten, later ook binnenkant dijen en op de naad van overgang naar achterkant bovenbeen.
    Zijn wel een keer bij de huisarts geweest toen het ontstoken was, maar het was vooral uitzitten.
     
  11. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn zoon had het ook zo erg.. heel zijn buik en armen zaten onder..
    ook afgeplakt. Maar dan moest je vrijwel het hele kind afplakken.. ik vond het vreselijk..
    las toen ergens over betadine scrub onder de douche.. en met paar weken was alles weg!

    mijn dochter had het op haar gezichtje, bij haar mond.. dat duurde echt lang.. komt er ook steeds vocht bij..
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn kleuter zat helemaal onder. Toen dit gekocht en het was binnen een maand weg Screenshot_20220424-154554_Chrome.jpg
     
  13. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Wow, wat veel ervaringen en tips. Echt dankjewel.
    Ik ga het elke avond onder de douche nu met Betadine lotion ontsmetten en na het douchen laag sudocreme erop met een steriel wondcompres en dan verbandje omheen. Dan is het iig tijdens de nacht bedekt en veilig. Even kijken hoe dit gaat verlopen, anders ga ik toch nog naar de huisarts toe. Verwacht dat er idd ook stukje eczeem bij is komen kijken.

    Super bedankt en ik hou jullie op de hoogte :)
     
  14. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Deze heb ik idd ook op internet gevonden, alleen vrij weinig recenties.
    Kun je dit ook overdag gebruiken tegen de jeuk?
     
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het droogt ze uit dus dan zou ik zeggen van wel het lijkt mij qua werking lijken op teatree (en volgens Google helpt dat tegen jeuk).

    Ik zou het goed droog houden en als het in de oksel zit, zorgen voor een goed aansluitend shirt? Voor de irritatie van de naden/zomen kan je nog overwegen om hem binnenstebuiten aan te trekken.
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wat sneu dat ze er zo’n last van heeft.
    Mijn een na jongste heeft er ook last van.
    Helaas zitten ze in der gezicht ; neus en voorhoofd.
    Dus wij durven er niet zo maar iets op te smeren.
    Ze heeft er gelukkig geen last van.
    Alleen ze peutert aan degene die redelijk groot is.
     
  17. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Toevallig gisteren voor de 2e keer naar de huisarts geweest ermee. 1,5 week geleden foto’s gestuurd naar de dokter, was idd ontstoken. Het lijkt niet beter te worden, dus gisteren de dokter laten zien.

    Advies; eerst 2 dagen met Sudo alles uitdrogen.. dan de Fusidin gebruiken voor de ontsteking… Nu met korte mouwen weer wel lastig, want moet het blijven afplakken als ik sudo/fusudin gebruik. En het is best een groot oppervlakte..
     
  18. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Mijn oudste zit ook onder, ik probeer van alles. Inmiddels hebben zusje en broertje er ook een paar :cry: ik plak de grootste nu af. Gisteren die wrattenpleisters erop gedaan en betadine maar die pleisters schuiven er zo vanaf. Sudo lijkt nog het beste te werken.
     

Deel Deze Pagina