Hoi meiden, Ik ben 3 december bevallen, alleen ik ben nu erg aan het twijfelen watvoor anti-conceptie ik moet nemen straks. Ik was hiervoor aan de Mycrogynon 30 maar op een gegeven moment was die niet meer te vertrouwen en ben ik daardoor ook onverwachts zwanger geraakt. Dus ik durf niet zo snel meer aan de pil, ookal is het misschien wel voor de hand liggend. Wat vinden jullie/welke conceptie gebruiken jullie? Graaag hoor ik jullie mening! Dankjewel. Liefs Alieke
heey meiss! Ik denk dat je het met de dokter moet bespreken! Hoezo was je pil niet meer te vertrouwe?Had je wel goed ingenomen offe?
Ik heb altijd goed de pil genomen, alleen na 2 jaar kreeg ik in ene doorbraak bloedingen en als ik ongesteld moest worden, werd ik het niet. Dus ik ben toen gestopt zodat ik een keer goed ongsteld zou worden, maargoed dat werd ik niet en na een paar weken moest ik een keer overgeven..
Judith; Nuvaring, dat is toch een ring die je zelf in moet plaatsen en na 3 weken eruit moet halen? Heb je die zelf ook? Lientje; bevat de cerazette veel hormonen? me moeder heeft die ook nu, maar is dat een zware pil? Ik ken verder niet echt mensen die die hebben dus ik weet er niet zoveel van.
IK heb sinds vanmorgen de mirenaspiraal Heb een gesprek gehad met de ha en dit paste het beste bij mij
hier de nuvaring ben er helemaal gelukkig mee ik voel er niets van je zou hem evt. met sex kunnen voelen maar volgens mij man had hij nergens last van. en heeft hij er wel last van.. je mag hem er 3 uur uithalen dus dan kan je alsnog ongestoord sexen *grin* ik weet alleen niet of je borstvoeding geeft? dan zou ik zeker geen nuvaring gebruiken in feite werkt het hetzelfde als de combinatiepil (dus oa microgynon30) maar met een lagere dosering dus je hebt minder bijwerkingen ik heb dit gekozen omdat het minder bijwerkingen heeft dan de pil (die komt er wat mij betreft niet meer in zegmaar) maar dat je het wel zelf in de hand hebt bovendien vond ik dat er wel genoeg aan me gefrutst was en had ik dus niet zo'n zin in een spiraaltje ook het feit dat je dat niet zelf kan doen.. stond me erg tegen. maar als je borstvoeding geeft.. kan je beter de nuvaring nog even achterwege laten volgens mij huisarts kon het wel ivm de lage dosering de praktijk wees helaas anders uit.. dus voorlopig geen nuvaring hier meer tot ik klaar ben met borstvoeden verder ben ik er helemaal tevreden mee zie ook http://www.nuvaring.nl er is ook een stuk website voor gebruikers... (inloggen met de streepjescode van de verpakking) daar kun je gratis een agenda instellen wanneer je hem eruit en weer in moet brengen. inclusief smsjes zegmaar best wel heel handig if you ask me en met een forum erbij ook.. maar eerlijk gezegd had ik daar nog niet gekeken
hi, ik heb ook in het begin BV gegeven dus toen gebruikten we een condoom... en nu ben ik alweer een tijdje over op de pil Mycrogynon 30. ik zit ook wel es aan een spiraaltje te denken, omdat...ja ik heb niet echt slechte ervaringen met de pil..maar soms vertrouw ik het zelf niet helemaal, ik weet ook niet wat het is...misschien te bang om weer zwanger te zijn! haha
ik had een mirenaspiraaltje en was zeker niet te vreden werd te pas en onpas ongesteld en als ik hem eruit wilde laten halen was hij eerst niet te vinden hebben ze hem uiteinelijk met curritage moeten uithalen voor mij dus nooit meer he
Ik raad je ook ECHT de mirenaspiraal af,heb hem sinds 26nov. en ben sindsdien ook ongesteld,nonstop en zwaar ook. De dokters kunnen het pas eind feb. eruithalen. Krijg hele rare klachten ervan. De microgyn 30 vertrouw ik ook niet,slikte hem al zolang en ben toch zwanger geworden(terwijl ik de pil slikte)
ik heb altijd microgynon30 gehad..mijn ha raadde mij nu de prikpil aan, heb hem donderdag laten zetten en tot nu toe nog nergens last van