Mijn zoontje heeft al een paar weken Losec vanwege verborgen reflux. Ik los het medicijn nu steeds op in water en doe het bij een fles, maar ik merk dat er best veel korreltjes in de fles blijven zitten. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het anders moet geven. Wie heeft er ook ervaring met Losec en hoe gaf/geef je dit aan je kindje?
Tablet in een bekertje doen, schuin houden, paar drupjes warm water erbij en als het uit elkaar gevallen is met een lepeltje telkens kleine beetjes geven, al smakkend krijgen ze het dan wel weg. Je moet het een half uurtje voor de voeding geven.
Wij kregen spuitjes mee van het ziekenhuis we moesten het in 5 ml warm water laten oplossen goed schudden en dan geven.
hoi, wij geven het `s ochtends en s` avonds. wij lossen het op in water (of melk) (niet malen!), dan met een klein spuitje in etappes. maar zl vind het heeeeel vies. ik wist niet dat het een half uur vooraf gegeven moest worden? is dat beter? in de gebruiksaanwijzing lees ik hier niets over.... succes! gr. f.
Hi, Wij malen het dus wel fijn, door een (niet eerder gebruikte) knoflookpers! Werkt super! Dat vangen we op in een bakje en geven de ene helft 's ochtends en de andere 's avonds. We doen 't op een lepeltje, water erbij en klaar! Ze vind het allemaal prima. Succes ermee!
Door een pers zou ik eigenlijk niet doen, de korreltjes moeten heel blijven. Als je een paar druppeltjes water op de tablet doet, krijg je hetzelfde effect, het valt dan namelijk vanzelf uit elkaar. Mengen mag eigenlijk niet met melk, wel met een zure vloeistof als yoghurt (maar dat zou ik bij zo´n kleintje niet doen).
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het tabletje de afgelopen 2 dagen in een klein bekertje met wat druppels water opgelost en met een lepeltje gegeven. Hij vindt het wel heel erg vies, dus ik hoop dat het blijft lukken. De restjes uit het bekertje meng ik door zijn fles, die hij gelijk daarna krijgt.
De apotheek raadde het ons af in ze fles, omdat er dan veel achterblijft in de fles. Wij deden het met een spuitje van de apotheek. We hadden dan een half tabletje erin en zogen dan wat lauw water op. Even laten staan, schudden en geven. Het helpt als je het wat achter in hun wang spuit, dan moeten ze slikken. De korreltjes moeten idd heel blijven, anders werken ze niet optimaal. Ze werken namelijk vanuit de darmen.