He meiden Ik heb de borstvoeding afgebouwd en heb gister de laatste ochtendvoeding gegeven. Nu staan mijn borsten spanning. Ben benieuwd hoelang dit ongeveer duurt, want het doet een beetje zeer, vooral als ik Indy optil en tegen me aan hou. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn
hey, toen ik bij jamie stopte met borstvoeding (ik kolfde toen altijd) omdat ik niet meer toe kwam met mijn melk... toen stonden mijn borsten ook op springen. wat ik toen deed was een heeeeeel klein beetje kolven. zomaar net tot de spanning er een beetje af was.. bij mij heeft het geloof ik maar een dag of 2 geduurd! wat je ook kan doen is een warme douche nemen en er zo proberen wat melk uit te masseren. zolang je je tepels niet aanraakt en deze dus niet stimuleerd krijgen je hersenen en je lichaam niet het signaal om extra melk aan te maken...
als je gaat kolven moet je echt maar miniem kolven hoor! als je teveel gaat kolven gaan je borsten weer gewoon melk aanmaken en zo bouw je het dus niet af... je kan ook bij de arts om tabletten vragen die je borstvoeding stopzetten. ow,ik weet niet of het helpt maar wie weet... als je minder drinkt? als je borstvoeding op pijl wil houden moet je veel drinken zeggen ze toch... als je minder drinkt dan bouwt het mss ook af?
Niet 'volhouden'. Zeker met die hitte is dat een directe sollicitatie naar een borstontsteking. Gewoon aanleggen als je spanning voelt. Met deze hitte kan je kind het extra vocht goed gebruiken, maar doordat het ook al andere melk krijgt zal ze niet de productie super stimuleren. Probleem is vooral is dat je gestopt bent nu je kind nog erg jong is. Dan kan het zijn dat je productie heel snel stopt (dan heb je geen probleem), maar doordat je eigenlijk nog in de opbouwfase zit is de kans op vrij lang nog gespannen borsten houden ook vrij reëel. Zorg vooral dat ze niet hard worden, dan moet je echt aanleggen of kolven. Anders zit je echt zo met een borstontsteking, vooral omdat het zo warm is. Je borsten maken met dit weer namelijk veel meer melk aan, omdat je kind met dit weer meer drinken moet.
Ik zou wanneer je er last van hebt idd (zoals DM al zegt) niet doorbijten, maar gewoon even de druk eraf laten drinken of kolven. En zo rustig verder, dan krijg je bijv over 2.5 dag weer last, en dan doe je dat weer. Tot je ineens bedenkt, hey ik heb helemaal nog geen last . Gewoon even iets meer tijd geven de boel om die laatste voeding te laten stoppen eigenlijk. Succes in ieder geval.
o w dat wist ik niet. Op een borstontsteking zit ik natuurlijk niet te wachten. Echt veel last heb ik er vandaag niet meer van, ze zijn nu gewoon groot er stevig. Moet ik dan zowieso een beetje afkolven of kan ik het zo laten? Wil er graag van af zijn, nu ik na veel wikken en wegen heb gesloten te stoppen. (Indy had steeds te weinig en heb echt allles geprobeerd om de productie te verhogen, snik) En nu ik de knoop heb doorgehakt wil ik er ook klaar mee zijn
Ik zou echt zorgen dat er geen spanning op staat. Klinkt misschien stom hoor, maar als ze niet genoeg heeft hoef je toch niet te stoppen? Dan vul je toch gewoon aan met kv?
Ja dat was ik ook eerst van plan, maar dat was zo onrustig voor Indy en mij. Het was elke avond maar afwachten of ze genoeg voeding had die dag, wat veel huilen betekende. Dus maar weer een extra flesje kv erbij en zo werd het elke dag minder. Nu krijgt ze volledige kv en is de rust weder gekeerd Ik sta nu ook achter mijn beslissing. Heb vanochtend haar trouwens nog even bij mij laten drinken zodat de spanning van de borsten af is. Neem aan dat ik er gewoon steeds meer dagen kan tussen laten en dat het dan op een gegeven moment wel verdwijnt??
hier ook helaas moeten afbouwen omdat ik zulke zere tepels had.... De eerste dagen ook zere borsten, heb geen kolf, dus liet S er gewoon een minuutje aan drinken tot ze weer enigsins "soepel" waren.... dat heb ik 2 keer gedaan, 1x 's morgens en 1x 's avonds en toen was het zo goed als over.... Weet wel bij mij gingen mijn borsten opeens lekken na een week gestopt te zijn.... ik was gelukkig thuis, maar als je ergens anders ben en geen schoon shirtje hebt is dit wel erg vervelend.... Snap je gevoel dat het dan ook maar gelijk over moet zijn, dat had ik ook erg sterk... en de rust die je er uiteindelijk van hebt is ook heel fijn hoor! met stres en pijn voeden is ook niet goed voor je gesteldheid! maar moest er ook echt psychisch van afbouwen... heb dan ook de laatste keer echt genoten (en stiekem bij gehuild) meid, hoop dat je borsten gauw weer comfortabel zijn... en ik zou zeker niet minder gaan drinken hoor! zeker niet met dit weer!
Ik vond het fijn om met mijn handen een beetje te kolven/masseren. Dan stimuleer je niet teveel, hoef je geen attributen erbij te halen en kun je elke keer een beetje druk weghalen. En een warme straal of kompres (ondanks de hitte) kan erg fijn zijn.
Vandaag is een borst al helemaal leeg en die andere doet ook al geen pijn meer. Haar gister even aanleggen heeft dus een positieve uitwerking gehad. Misschien morgen of overmorgen nog 1 keertje aan 1 kant laten drinken en ik denk dat het daarna we gebeurd is. Gelukkig