Einde kolfrecht en nu weet ik het even niet meer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door missmamsie, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Oeps, ik wist eerst wel dat ik tot negen maanden mocht kolven in de baas z'n tijd, maar ben gaande weg gaan denken dat ik tot en met de negende maand mocht kolven.
    Nu is het volgende week dus al op zn eind...
    Ik heb hier en via google net een beetje gelezen en denk nu te weten hoe ik het mag/kan gaan doen, op dagen dat ik werk:

- 's ochtends: bv en boterham
    - tussendoor: fruit en diksap
    -lunch: fles koemelk en boterham
    - tussendoor: rijstwafeltje met diksap
    - avondeten met yoghurt
    - bv voor het slapen gaan

Dat van die koemelk wist ik niet, maar las net ergens dat dit ook al vanaf negen maanden zou mogen??

Mag dit schema?? En denken jullie dat de bv dan op mijn vrije dagen nog steeds gewoon op vraag-en aanbod kan??

Alvast bedankt:)

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hoi

kan je niet in je pauze kolven? dit heb ik bij de vorige gedaan na de maanden.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kolfrecht is volgens mij toch gewoon tot en met je kindje 9 maanden is?
    En anders kan je toch met je baas overleggen of je nog langer mag kolven? Desnoods in je pauze en anders werk je welke dag een half uurtje langer. Er moet toch wel een mouw aan te passen zijn?

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    trouwens koemelk mag pas vanaf een jaar

5. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Kolfrecht is tot de negen maanden-verjaardag van de baby.
    Ik kan idd in mijn pauze een tijdlang blijven doorkolven, maar ik denk niet dat er nog veel uitkomt. Vóór mijn vakantie kwam er al niet veel meer en de afgelopen twee weken, in mijn vakantie, dronk zoonlief maar een paar slokjes om 13.00u en wat meer om 16.00u. Ik vraag me af of ik nog een fles af kan kolven...
    Koemelk had ik ook altijd begrepen vanaf een jaar, maar ik dacht in een ander topic te lezen dat dit toch al zou mogen als er geen allergische reacties zijn op melkproducten... Maar vlgns mij is het ook vanaf één jaar.
    Mocht ik geen fles meer kunnen kolven, is dit dan een mogelijk schema en zijn er eventueel nog overige opties??

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ow ok, dus het is ook een kwestie van minder melk hebben.

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Volgens mij loopt het kolfrecht juist tot de tienmaanden-verjaardag van je kindje. Ik kolf ook nog steeds op het werk. Niemand die daar bezwaar tegen maakt. Gebruik vaak een deel van mijn pauze ervoor. Ik moet wel zeggen dat ik altijd erg snel klaar ben (10 min).
    Weet je, zolang mensen ook bijv even een sigaretje mogen roken onder werktijd, mag jij kolven, toch?

En koemelk: mag ook vanaf 10 maanden volgens mij. Zolang er geen allergieen voorkomen in de fam op dat gebied. Ben er zelf ook toen al mee begonnen, en zoontje krijgt nu bij de boterham 's ochtends en 's middags een bekertje koemelk.

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Geef je nu twee keer per dag bv? Dat is toch op zich ook prima als ik je schema bekijk. Scheelt je weer kolven op je werk...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op dagen bij je kind kun je gewoon op verzoek blijven voeden.
    Wat het kolven betreft, dat kan tot de 10e vermaanddag.
    Check ook je CAO, want in steeds meer CAO's (bijv. ambtenaren) is een langer voedverlof geregeld.
    Daarnaast, je mag nog heel lang doorkolven op het werk in je eigen tijd, dus gewoon in je pauzes.

10. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hmm, mijn zoontje is van 05-10-2009 en ik mag dus tot en met 04-08-2010 doorkolven (en daarna in mijn pauze)?
    Dan probeer ik gewoon nog een maand zoveel mogelijk te kolven en dan mag hij iig met tien maanden koemelk, aangezien hij twee weken 'te laat' geboren is, zou dat dan dus ook al over twee weken mogen?;)
    Thuis kom ik meestal uit op twee echte voedingen idd. Ik leg hem vaker aan, maar dan drinkt hij nauwelijks iets. Luiers worden ook steeds droger, dus dat is eigenlijk wel iets om goed in de gaten te houden, maar hij wil gewoonweg niet meer melk, nu met het warme weer overigens wel wat meer...
    Wat ik op mijn werk niet gekolfd krijg, kan ik misschien 's avonds nog wel wat bijkolven, maar ik weet niet of dit nog lukt aangezien ik 's avonds al een hele tijd niet meer gekolfd heb.
    Ik zal de cao idd eens napluizen:)
    Bedankt voor de antwoorden, ik zal eens zien wat de opbrengst morgen op het werk is. Ik vond het wel even heerlijk: twee weken niet kolven, maar het is weer tijd om aan de bak te gaan:(

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Waarom zou je niet combineren met opvolgmelk ipv koemelk?
    Het is toch vraag en aanbod. Als jij iedere middag gaat kolven, dan wordt er vanzelf meer melk aangemaakt. Denk dat je baby net in de periode zit dat alles leuker is dan drinken, vooral overdag. Gaat vanzelf wel weer over.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij kinderen die geen verhoogde allergiekans hebben mag koemelk vanaf 9 maanden. Voor die tijd (vanaf 6 maanden) kun je wat je niet aan de borst geeft of gekolfd krijgt gewoon aanvullen met aangezuurde zuivel, zoals yoghurt en kwark.

13. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Wat ik al dacht is ook zo, ik kolf bij lange na geen twee flessen meer, moet thuis nog extra kolven om aan één fles te komen. Ik combineer het nu inderdaad met 180 cc volle yoghurt.
    Ja, dat vraag ik me ook af, waarom ik niet met opvolgmelk zou combineren, mocht ik straks andere melke gaan introduceren. Maar ik lees nooit over die combinatie, misschien dat dat het is. Weten jullie waarom ik wel lees over combinatie koemelk- bv en nooit opvolgmelk-borstvoeding??

Deel Deze Pagina