De Canadese Glee-acteur Corey Monteith (31) is zaterdag dood in zijn hotelkamer in de Canadese stad Vancouver gevonden. Dat heeft de lokale politie zondag (Nederlandse tijd) bevestigd. Monteith werd bekend door zijn hoofdrol in Glee als de scholier en footballspeler Finn Hudson. De acteur vertolkte het personage vanaf het begin van de serie in 2009. Glee wordt sinds 2010 in Nederland uitgezonden. Zijn lichaam zou zijn ontdekt toen hij zaterdag verzuimd had uit te checken in het hotel in de binnenstad van Vancouver, waar hij op 6 juli zijn intrek had genomen. Doodsoorzaak Hij had gezelschap in zijn kamer op vrijdagavond, maar uit de gegevens van de sleutelkaart van de hotelkamer blijkt dat hij alleen was toen hij stierf. De doodsoorzaak is niet bekend, maar de politie zou niet uitgegaan van geweld. Er wordt maandag autopsie op het lichaam van Monteith uitgevoerd. Mogelijk overleed de Canadese acteur, die eerder met verslavingen kampte, aan een overdosis. Monteith liet zich in maart opnemen in een ontwenningskliniek.
Sjee lees het ook net wat erg. En inderdaad glee zonder Finn zal heel raar worden. Had toch gehoopt dat Finn en Rachel ooit weer bij elkaar zouden komen. En inderdaad al 31 had ik ook niet verwacht
Ik was geschokt toen ik het las. Eerder ook al toen ik las dat hij verslaafd was en naar een afkickkliniek ging ook, had ik écht niet verwacht!!! Ook door de rol die hij speelde natuurlijk.. Zonde hoor. Echt heel erg.
Ja hè? 31 jaar en een rol als highschool student spelen Zo ook met andere series zoals The vampire diaries, die zijn ook echt veeeel ouder en speelt zich af op de middelbare
Ik ken de hele man niet, maar dat las ik dus ook. Jee in plaats van een bruiloft heeft zijn verloofd nu een begravenis. Heftig!
Ben wakker geworden met dit nieuws. Ben een Glee fan en toevallig zijn (waren) Cory en Lea weer bevriend met met sommige van mijn bekenden in de VS en heb ze dus van dichtbij een aantal keer mogen meemaken... Vind dit nieuws echt heel erg, triest gewoon. Niemand heeft dit zien aankomen.
Ik ben benieuwd of Lea het nog aankan om terug te keren in Glee of dat ze haar en "Finn" er samen uitschrijven. Ik zou het als vrouw/vriendin zijnde niet aankunnen om nog terug te keren naar je gezamenlijke project waar je beide vanaf de start aan hebt gewerkt en je elke dag aan hem herinnert. Las ook dat ze bezig waren voor een kindje
Ik ben een echte Gleek.. en schrok me rot toen ik dit las vanochtend. Arme Lea, ze zouden over twee weken trouwen en nu kan ze een begrafenis gaan regelen in plaats van aftellen tot de bruiloft.. Op de Glee-Facebook stonden vanochtend al verontwaardigde reacties. Belachelijk..
Ik vind het echt verschrikkelijk. Glee zal echt nooit meer hetzelfde zijn. Mijn hart gaat uit naar Lea .. Lijkt me raar, moeilijk en enorm pijnlijk om, van het moeten regelen van je bruiloft, te moeten switchen naar het regelen van een begrafenis ..
Hier ook een glee fan. Schrok er behoorlijk van. Niet te bevatten hoe zijn familie, vrienden en lea zich nu moeten voelen. En inderdaad glee zal niet meer het zelfde zijn. Hij was een goede acteur!
Heftig leven heeft hij gehad als je dat zo leest Cory Monteith: talentrijk en succesvol, maar... verslaafd - AD.nl Zag ook dat hij en Lea pas 1 jaar samen waren. Heftig om dit alles in zo'n korte tijd mee te maken: relatie, afkickkliniek, trouw en babyplannen en nu zijn dood