Ik ben morgen 20 weekjes zwanger, dus op de helft, maar heb de laatste 2 weken erge last van mn onderrug, en dan eigenlijk de hele dag door, het meeste aan de linkerkant en straals dan ook soms naar me bil en been door, is dit gewoon rugpijn of heeft dit met bekken pijn t maken? Kan ook geen lange stukken lopen want dan verga ik van de pijn! Ook het werken kost me veel energie, maar werk vanaf volgende week niet meer op de groepen ( werk in de zorg met gedragsproblemen ) vandaar.... Heb het bij me 1e zwangerschap niet gehad, dus herken het ook niet, ik denk misschien herkennen anderen dit?! Hoor graag reacties! alvast bedankt
Dit klinkt echt als bekkenpijn. Ik zou er in ieder geval niet te lang meer wachten om er iets aan te doen, want dan wordt het alleen maar erger. Ik had dezelfde klachten en mijn bekken bleek gekanteld te zijn. Sterkte er mee en succes!
Ik heb precies dezelfde klachten sinds de laatste weken, ccwoman. Vooral pijn rond mijn stuitje maar ook aan de zijkant van me ruggenwervel en aan 1 kant van mn bil. Ik merk dat ik er nu al in de ochtend last van begin te krijgen. Ik heb zittend werk en kan op een gegeven moment niet meer zitten. Ik dacht al ojeee ben net over de helft....! Dus ik lees even mee! Kan je het beste contact opnemen met je vk of de huisarts?
Bedankt voor de reacties! Oke klinkt als bekken pijn dan? Ik heb wel al zitten googlen, en idd de klachten die ik heb worden wel omschreven als bekkenpijn... Ik moet 10 juni weer naar de verloskundige, zal het gelijk even melden daar, mocht het eerder niet meer te houden zijn dan bel ik natuurlijk wel eerder. Ik ken t helemaal niet van me 1e zwangerschap, toen had ik aan het eind van de zwangerschap wel last van mn rug maar meer mn hele rug zeg maar. Er staat dan ook niet te veel tillen etc, maar ja heb een zoontje van 10 maanden en die weegt 11,5 kg dus ja die moet ik de hele dag door tillen.... S'avonds laat ik dat wel aan mn man over, omdat ik soms erg veel pijn heb!!! @ boefjesmama: Oke je bekken gekanteld....klinkt niet fijn, wat deden ze daar dan aan? @ Miracle1984: Dus jij hebt ook dezelfde klachten? Vervelend he! Dat is ook wat ik dacht oh je ben net op de helft.... Ik heb dus ook geen zittend werk, werk met gehandicapten met gedragsproblemen, dus ook niet meer heel veilig om daar nu te werken, dus de laatste week op de groepen en dan kantoorwerk! Als ik dat nog lang vol hou.....
De bekkenfysio heeft het als het ware teruggekanteld. En door oefeningen te doen, gebeurde het uiteindelijk niet meer. En de spieren rondom mijn bekken werden aangesterkt zodat ze de druk beter aankonden. Ik heb het trouwens toen gemeld bij de VK en die gaf me het nummer van een bekkentherapeut. Als je al eerder actie wil ondernemen gewoon even googlen. Je hebt geen verwijsbrief nodig. Sterkte er mee dames!
ik heb precies hetzelfde alleen straalt het naar mn rechterkant door ik ben inmiddels afgekeurd door uwv arts (ook andere klachten) en nu ik thuis zit is het een stuk draaglijker mocht het wel verergeren ga ik ook naar een bekkenfysio toe ik dacht namelijk zelf dat ik ischias heb (had het bij de vorige ook, rugklachten zijn nu wel erger dan toen..)
Vervelend zeg!!!! Gelukkig is het nu wel beter te doen! ischias???? wat is dat? haha Ik heb dit bij de 1e ook niet gehad, dus daarom dat ik ook twijfel van zijn dit wel mn bekken of is gewoon rugpijn? Maar als ik de symptonen lees van bekkenpijn heb ik precies hetzelfde....
Denk ook eerder aan zwangerschapsisschias. Had t de vorige zwangerschap. En begin er nu ook al last van te krijgen als ik teveel doe.