Ik ben zwanger van een tweeling en heb het nagevraagd bij de gynaecoloog. De eerste periode van het opbouwen van het hcg is vergelijkbaar met 1 kind. Het is absoluut niet zo dat als je vroeg een knaltest hebt dat het er dan 2 zijn. Mijn clearblue liep ook "normaal" op, 1-2 voor nod, 2-3 op nod en bij 4.6 3+.
Jane het is niet altijd zo inderdaad maar het komt wel regelmatig voor dat vrouwen die zwanger van een tweeling zijn sneller hcg aanmaken. Weet nog toen jij een positieve test in handen had die ook best donker was je ook zelf aan een tweeling dacht.
Klopt alleen geen 3+ bij 4 weken. Mijn testen liepen per dag op ipv om de dag. Clearblue geeft pas bij een hcg waarde van rond de 1800 een 3+.
Het was ook meer een grapje hoor. Weet wel dat een knaltest niets zegt over het aantal kindjes. Al zou een tweeling wel kunnen want het komt voor in de familie. (Oma en moeder zijn tweelingen) Ach we zullen zien hoe het loopt. Ben nu wel heel nieuwsgierig naar de eerste echo. Kan me namelijk ook haast niet voorstellen dat ik al langer zwanger ben. Maarja we zullen het zien.
Wauw super gefeliciteerd!! Hier ook snel een knaltest en toch gewoon zwanger van 1 kindje en niet vooruit gezet met mijn eigen berekening. Maar t kan natuurlijk zeker ook n meerling zijn (of mola maar daar wil je liever niet aan denken). Geniet er van!
Bedankt allemaal! Ik ben ook heel benieuwd. Ik mag volgende week even bij de VK langskomen. Had haar ook gebeld en alles uitgelegd. Ik ga (mag) niet bij haar onder controle maar bij de gyn ivm vorige zwangerschappen. Maar had stiekem gehoopt dat ik wel bij de VK mocht. Maar helaas, maar goed ze vond het wel leuk me even te zien. En zei dat ze dan misschien wel even snel konden kijken met echo apparaat. Hoewel ik niet verwacht dat er iets te zien is, omdat ik dan volgens eigen berekeningen dus 5+2 ben. Maar wie weet ben ik toch verder... wie weet zien we iets. De week daarna heb ik eerste afspraak bij de gyn, dus anders zien we dan wel meer. Nog even geduld hebben dus.
Helaas is die knaltest vandaag op mijn kruidvat test en de Mvm test helemaal verdwenen. Streepjes waren een stuk lichter. Ik vrees voor het ergste.
He, dat meen je niet! Wat raar. 3+ lijkt mij ook erg vroeg voor 14dpo. Zou het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn misschien? Je hebt geen bloedingen?
Ik denk dat je verder bent. En dan is het niet vreemd dat je test lichter is, ik merkte dat mijn testen bij 5 weken ook lichter werden. Mijn hcg in bloed was toen 3800. Was je mvm test helemaal negatief of lichter dan controle streep?
Streepje op mvm test licht? Of je kruidvat test? Als je verder bent dan je denkt dat je was, dan is je hcg nu zo hoog dat dit niet meer goed aantoonbaar is en worden streepjes lichter. Echt!!! Lijkt me vreemd om binnen 4 dagen van knal streep naar bijna niet zichtbare streep te gaan!!! Heb je een digitale ook? Deze zou nog altijd 3+ laten zien als je nu test.... met hoog hcg. Bah wat eng. Spannend xx
Echt balen die onzekerheid nu na zo'n mooie test Die verklaring van verder zijn en daardoor licht testen klinkt goed, al zit het wel dicht op elkaar Ben ook benieuwd of je foto's hebt. Hopelijk niets aan de hand!
Er staan nog streepjes ja. Maar stuk lichter. Zal foto bijvoegen. Heb geen digitale test in huis. Geen bloedingen nee. Oh hoop zo dat het dan komt door teveel hcg, durf echt nergens meer op te hopen. Vind t ook zo wat om de verloskundige hiervoor te bellen want ga onder behandeling van de gyn. Mag volgende week bij de vk langs komen omdat ze me nog van eerder kent dus dat is al superlief. Heb woensdag afspraak, dus even doorbijten. Bovenste test was Mn knaltest op 14 dpo.