Wanneer kloppend hartje.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door dinh, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik lees bij verschillende mensen dat ze bij vijf of zes weken een echo hebben. En dat ze dan een kloppend hartje zien. Als ik ga kijken bij de site van onze kraamzorg, dan staat er van alles te lezen bij de berekening. Bijvoorbeeld, in ons geval, de eerste dag van de laatste ongesteldheidsdag bij een regelmatige cyclus van 28 dagen zou je bij 3 februari pas op 30 maart het hartje zien knipperen op de echo. Dat is dus met 8 weken zwangerschap! Hoe kan het dan zijn, dat anderen claimen dat ze het na 5 weken zwangerschap kunnen zien? Meestal weet je dan pas dat je net over tijd bent. Toch?

http://www.kraamzorglc.nl/fun/berekenen.aspx

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ze hebben mij gisteren in het zh Gezegt dat er met 6wk inwendig een kloppend hartje te zien moet/kan zijn!

Uitwendig zal dat Mss iets minder snel zijn,geen idee.

Foodie vindt dit leuk.
  3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    mijn gyn maakt echo,s vanaf 7 weken omdat er dan echt een hartje moet kloppen .
    maar hij zegt ook dat vaak bij 6 weken deze al klopt maar soms zo zwak en licht dat je het niet ziet

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Het begint geloof ik met 6 weken en een paar dagen, eigenlijk tussen week 6 en 7 in. Bij mij pas met 6.3 dagen.

Misschien dat ze op die site spreken van de zoveelste zwangerschapsweek? Dat je zeven weken bent is dan dat je in de achtste week zit. Zoiets zal het wel zijn denk ik..

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm, heb net het schema eens ingevuld, maar ze gaan idd uit van 8 week precies. Ik denk dat ze dat ook doen omdat je dan met zekerheid een hartje hebt. Wij hadden met 7 week een kloppend hartje op het scherm (inwendig)

Gemiddeld gaat het hartje in de 6e 7e week kloppen, maar ja, wanneer precies is nooit duidelijk plus dat je nooit helemaal exact weet hoelang je zwanger bent (obv innesteling bedoel ik) dus ze gaan met zo'n schema gewoon 'veilig' zitten

Enne... onderaan staat vermeld:
    N.B.: Deze berekening is slechts een indicatie voor de diverse data.
    Houd er rekening mee dat deze data kunnen afwijken.

Bij het voelen van beweging gaan ze ook uit van ongeveer 19 week

6. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wij hadden bij mijn vorige zwschap een duidelijk kloppend hartje gezien met 8 wk. Uitwendig.

7. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren een eerste echo gehad. Volgens de gyn ben ik precies 6 weken zwanger nu. Er was duidelijk een kloppend hartje te zien, dus het kan wel :)

8. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik heb met 6+6 een inwendige echo gehad en toen was er een kloppend hartje te zien.

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik denk dat ze dat zeggen omdat de meeste vrouwen gewoon tussen de 8 en 12 weken een echo krijgen! In mijn geval ( bloeding) zagen we al hartactie met 6 weken ! Maar goed dat had ik niet geweten als ik geen bloeding had gehad !

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.478
    4.932
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens de boekjes gaat een hartje primitief kloppen rond 5 weken en 3/4 dagen. Dit is echter nog bijna niet te zien. Soms ben je ook net een paar dagen langer of korter zwanger dan je zelf denkt.
    Ook is er verschil in echo-apparatuur, die zijn niet allemaal even goed, waardoor je het hartje soms kunt missen.
    Van daar dat ik echt tegen zulke vroege echo's ben (uitzondering bij vermoeden bbz). Vaak geeft het meer onzekerheid dan bevestiging. Beter is het om te wachten tot een week of 7 (werd ons ook aangeraden in het ziekenhuis). Rond die tijd weet je tenminste waar je aan toe bent na een echo...

11. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 6 weken en 1 dag de eerste echo gehad (inwendig) en we zagen duidelijk een kloppend hartje. De echscopiste heeft ook op het formulier voor de vk ingevuld dat er hartactiviteit is waargenomen. Het kan dus zeker wel.

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Bij mijn zoontje zagen ze met 6 weken nog geen kloppend hartje, 2 weken later gelukkig wel.

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier met 6 weken een kloppend hartje gezien en met 7 weken ook het hartje gehoord!

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    En trouwens met 8.6 weken zelf gehoord met de angelsound. (Had em die dag binnen gekregen en gelijk uitgeprobeert met succes!)

Deel Deze Pagina