Zwanger en bang

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Simone444, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik kom niet heel vaak iets vertellen hier maar nu weet ik even niet wat ik moet doen. Afgelopen maandag eindelijk weer een mooie positieve test mogen zien. Helemaal happy en in de 7e hemel maar dat gevoel was maar van korte duur. Sinds mei 2013 zijn we bezig met zwanger worden en meteen de eerste ronde was het raak. Helaas is dat vruchtje gestorven en dmv curretage weggehaald. Na 11 maanden weer zwanger...maar hier helaas spontane miskraam. Nu dus na lange tijd weer goed nieuws..maar ik weet niet wat ik moet denken. Ik lig al 2 dagen plat op de bank, overgeven, moe...vk vanmorgen gebeld en 2 febr de eerste echo..dan zou ik 7 weken zijn en hopelijk goed nieuws. Is het raar dat ik me zo voel? Ben gewoon zoooo bang dat het weer misgaat terwijl ik continu tegen mini praat en zeg dat hij/zij maar goed moet groeien...Zijn er dames die deze gevoelens herkennen? Vk zegt dat het normaal is maar dat ik ook positief moet proberen te denken. Iemand tips? Sorry voor mn lange verhaal maar moest er ff uit ;) thnx.. groetjes :)

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Heel begrijpelijk meis als ik je verhaal zo lees... Je kan weinig doen denk ik,behalve goed voor jezelf en de kleine zorgen... Ik hoop dat je een mooie echo krijgt en over een paar maanden een prachtige baby!!

3. tinkerbell26

tinkerbell26 Fanatiek lid

19 nov 2011
    2.542
    0
    0
    Arbeidster
    Meid is heel begrijpelijk ik weet hoe het voelt en weet ook wat je doormaakt. Het enige wat je kunt doen is afwachten en goed voor je zelf zorgen en zeker niet teveel stress. Doe wat leuke dingen wat je afleid.

4. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Heel begrijpelijk!
    Maar probeer te denken dat het beroerd voelen ook wel bij de zwangerschap hoort de eerste weken.
    Mensen zeiden tegen ons hoe beroerder je voelt hoe meer zwanger dat je ben haha
    Misschien is het wel grote onzin maar het trooste mij wel want die eerste paar weken zijn soms echt geen pretje!

Heel veel succes!

En natuurlijk gefeliciteerd!

5. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Doet me goed. Inderdaad zorgen voor afleiding, dan denk ik wat minder na hihi. Hoop dat het snel 2 februari is en er een prachtige kleine mini zichtbaar is :)

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Het is helemaal niet raar dat je je zo voelt! Met zo'n geschiedenis eerder logisch. Het rotte is dat je in onzekerheid zit tot de eerste echo en zelfs dan zal het nog niet helemaal weg zijn.

Ik hoop dat je een prachtige plakbeeb te zien krijgt en over een tijdje lekker mag gaan genieten van deze zwangerschap.

7. ryvkah

ryvkah Lid

4 mei 2011
    14
    0
    1
    Heel erg begrijpelijk hoor en is helemaal niet erg !
    Probeer de dagen maar door te komen met een beetje afleiding meid , ik weet makkelijker gezegd dan gedaan !

Ik wens je een goede echo en een goede voldragen zwangerschap !!

8. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Super herkenbaar..Bij mij ook 2 x mis gegaan in 1 jaar en nu net weer zwanger..ik denk dat het een stukje zelfbescherming is..ben ook niet happy nu..terwijl ik de vorige keer er een super gevoel over had en dat ging mis..
    idd proberen rustig te blij en en gezond te leven..Meer kan je niet doen helaas..

9. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hi meid,

Wat vervelend dat je zo bang bent dat het weer mis gaat! Denk dat het logisch is gezien je voorgeschiedenis maar probeer het zover dat gaat los te laten.

Hier ook een geschiedenis van miskramen en daarna lukte het maar niet om zwanger te worden. Ik ben nu 38 weken zwanger en een groot deel van de tijd heb ik me druk gemaakt over wat als.. nu zijn die zorgen weg en maak ik me weer druk om de bevalling en het feit dat het kindje wat overkomt.

Het enige wat je kan doen is blijven vertrouwen op een goede afloop en gezond leven.
    Ik heb wel zelf een doppler aangeschaft om geregeld naar het hartje te luisteren. Tot dat ik de kleine goed voelde bewegen was dit wel een geruststelling.

Probeer een beetje te genieten van de zwangerschap. Voor je het weet sta je op het punt van bevallen en denk je had ik maar.. Echt waar meis!

10. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is m'n eerste zwangerschap en zelfs ik heb die angst omdat je zoveel verhalen leest. Je gaat panikeren bij alles. Je bid tegen de sterren op en hoop zo dat het blijft zitten.

Sterkte meid

11. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve berichten! Pfff het is me ook allemaal wat. Ben wel blij dat ik niet de enige ben die beetje angst heeft. Voelt zo tegenstrijdig maar idd zelfbescherming denk ik. Ik hoop dat ik gauw goed nieuws krijg en er dan hopelijk meer van kan genieten! @ Furby..spannend zeg.. nog maar paar weekjes! Heel veel succes en geniet van jullie wonder :) en voor alle andere dames.. we komen er wel ;) hou jullie goed!!

12. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Hoi Simone,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!:) ik begrijp je heel goed. hier nog eentje.....ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben (heb inmiddels wel al een echo gehad) maar had ook een MA in sept 2013.......dit is de eerste zwangerschap sinds de miskraam en ik probeer me zelf ook tegen het eventuele verdriet te beschermen. Zo heb ik bewust niet naar het beeldscherm van de echo gekeken afgelopen maandag waarop te zien was dat ik nu 5 weken ben. Volgende week moet ik terug en dan zou er hartactie moeten zijn......díe echo vind IK dus vreselijk en zie er als een berg tegenop!!!! Ik hoop dat je een lieve begripvolle vk hebt die jou daarin kan begeleiden, ik heb dat geluk gelukkig wel;)

13. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook jij gefeliciteerd! Is eng he.. ik ben ook op van de zenuwen! Wel fijn dat je volgende week weer mag :) ik mag 2 febr. Dan zou ik 7 wk zijn en dan moet ook alles goed zijn. Laatste miskraam is op 44 dagen misgegaan, zit daar nu bijna..brengt ook weer angst. Maar ik probeer er ook van te genieten (tussen t overgeven en enorm pijnlijke borsten door hihi). Heel veel succes! Hopen op een mooie plakkerd voor ons allemaal ;)

Deel Deze Pagina