wauw! wat een driftbui! 15 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

WAUW! Ik sta ervan te kijken dat mijn (net) 15 maanden oude dochter zulke driftbuien kan hebben!! Gister was de eerste en vandaag de tweede. Ik wist niet dat dat op deze leeftijd al kon!:$ ze is altijd al pittig geweest maar dit...wauwie! :) ik heb het maar genegeerd (we liepen buiten en ze gooide zichzelf op de grond)

Nogmeer dames met zulke pittige 15 maanders?

Gr baby001

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    :D Leuk hè? Zoontje is nu 2 en valt nu weer mee,hier ging hij driftig hoofdbonken met die leeftijd :$

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Haha oooh wat erg...hier slaat ze ook met speelgoed tegen haar hoofd. En dan kijken wat mijn reactie is (uhm...geen reactie dus :) )

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Onze eerste driftbui was omdat ze de kaas niet van mijn broodje mocht eten..

Geniet ervan! (Ik vond het stiekem wel grappig)

5. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Oh hou op! Hier is het dan bonken met haar hoofd. Als mevrouw geen koekje mag dan zoekt ze de eerste de beste tafel of rand en dan gaat ze bonken. Oja en vooral gillen.... dramaqueen. Hier helpt negeren eigenlijk nog helemaal niet helaas haha

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier ook niet hoor.

7. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh driftbuien.. Ik kan er wel om lachen maar ik verbaas me hoeveel frustratie er soms uitkomt zeg pff aanstellerig gehuil als het niet naar zijn zin gaat.. En een tijd terug gaf ik hem niet genoeg aandacht (volgens hem), hij stormde op me af en beet me toch in mijn been zeg :eek:

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wij hebben een pittig mannetje van 15 maand die ook al echt boos kan worden. Dan gaat hij boos op de tafel slaan of hij laat zich op de grond vallen inderdaad.
    Echte driftbuien nog niet gehad, meestal gaat hij heel zielig huilen... Best een goeie tactiek moet ik zeggen....

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier ook een zoontje die beste driftbuien kan hebben, hij is nu 16mnd. Dan gooit ie zichzelf bijna van mijn schoot af dan moet ik hem echt in de houdgreep houden of hij gaat in kleermakerszit op de grond zitten en mijn zijn hoofd op de grond voorover bonken. Gelukkig is dit pas 2 keer voorgekomen.

10. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met zes maanden de eerste driftbuien. Gedurende een maand was het hommeles. Daarna een hele tijd een zoet kind, maar zie al weer de voortekenen (met 12 maanden) Die gaat binnenkort weer uitbarsten!

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn dreumes van bijna 16 maanden kan ook heel goed boos worden. Het gebeurt hier zeker wel 2 a 3 keer per week dat ze woedend over de grond ligt te rollen en met haar armpjes en beentje ligt te malen. Ze is dan ook 100% ontroostbaar en moet echt even afkoelen. Gisteravond had ze nog zo'n momentje: ze had een stift van haar zus afgepakt en haar zus pakte die terug. Pfoeiiii, het huis was even te klein ;).

De eerste keer dat ze dit had schrok ik best wel. Mn oudste had ook wel eens haar buien, maar dat was van een hele andere orde, maar kennelijk kan ze gewoon heel goed heel veel woede ervaren... Ik ben benieuwd of ze altijd zo "temperamentvol" blijft, maar hoop dat ze haar emoties snel enigzins weet te reguleren.

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Mijn zoon had rond die leeftijd ook veel driftbuien. Bonkte hij met zijn hoofd tegen een muur of tegen de tafel. Hij gooide met speelgoed, of knalde dat tegen zijn hoofd aan. Soms sloeg hij ons ook. Ging allemaal over en nu is het weer onze grote schat. Af en toe nog een driftbui, maar we kunnen nu vertellen wat we van hem verwachten en wat de consequenties zijn, dus hij snapt het allemaal veel beter. Vaak waren die driftbuien een stukje onbegrip, van ons, van hem of van de situatie.

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier al sinds 10 maanden zo'n pittig dametje met zo nu en dn een lekkere driftbui. Gelukkig nog niet iedere dag maar begint toch langzaamaan steeds wat meer te worden. Al is ze nu ook heel goed in boos kijken vooral als je in haar ogen iets raars zegt...

14. harmsen85

harmsen85 Lid

7 apr 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad
    zooo herkenbaar! maar het gaat over hoor! ze is nu 17 maanden, en knuffelt me nu al een week lang!!! en vooral heeeeeel zoenerig!!!! wilt de hele dag bij mama zitten of liggen, en dan uit het niets pakt ze me nek ineens vast en knuffelt me heeeel stevig, mij hoor je niet klagen hoor!!!! was die buien van haar goed zat, en nu ineens dit!

KOMT GOED!!

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier ook een driftkikker.
    Begon rond de 15 maanden, krijsen, schreeuwen, liggen en op de grond slaan, alles gooien, slaan naar papa en mama, trappelen. Zelfs een keer de prullenbak gepakt en door heel het huis geschoven en dan vooral tegen de muren aanknallen.

Hij is nu 19 maanden en gelukkig al een maand of 1,5 geen echte driftbui meer gehad. Wel nog een keer een hysterische huilbui omdat hij geen chocopasta mocht bij het avondeten.

Bij ons hielp het door hem te laten gaan en zelf heeeel blij met zijn speelgoed te gaan spelen, kwam hij na een tijdje snikkend mee spelen en na een paar minuten konden we hem dan troosten.
    Het enige wat wij deden was als hij ons of de poes wilde gaan slaan hem even ergens anders zetten.

16. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier begint het nu te komen. 14.5 maanden en ineens gillen als het niet gaat zoals ze wil. Keihard gillen als ik haar in de kinderstoel zet en het eten komt niet snel genoeg of als iets niet mag. Doet bijna pijn aan mijn oren.

Ik probeer vrolijk en opgewekt op haar te reageren. En vertel ook dat iets niet mag en geef haar daarna even geen aandacht als ze boos is. Werkt prima. Het is vaak bijna gelijk over. En zo niet, dan gaat ze snel haar knuffels zoeken. Die begrijpen haar kennelijk wel. Haha. Ze komt het vaak ook weer goed maken na een half minuutje. Mama, aai. En dan aait ze even over mijn arm en dan ga ik haar natuurlijk ook uitgebreid knuffelen!

Ook de hele tijd de grenzen opzoeken. Pfff. Soms zo erg dat ik datgene wat niet mag gewoon uit de kamer haal. Tijdens het koken gaat zij nu standaard de potgrond uit de planten halen. En ik heb dan even niet de tijd om 10 keer te corrigeren, haar af te leiden en ook nog de groente te snijden. Dus na drie keer mijn kind uit de planten halen, zet ik ze (de planten dan) in de gang of zet ik mijn kind in de box. Want ze luistert ineens heel slecht.

Gelukkig is het meestal een hele lieve schat. En ik moet ook wel een beetje lachen om de aanstellerige driftaanvalletjes.

Deel Deze Pagina