Hoeveel sleutelbossen heb jij?

Discussion in 'De lounge' started by Brinta, Jun 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Hi!

Ik vroeg me af hoeveel sleutelbossen jullie hebben en hoe jullie deze indeling dan hebben gemaakt.
    Dit omdat ik echt gigantisch veel sleutels aan mijn bos heb hangen en dit vast ook anders kan :cool:.
    Ik heb nu zelf aan 1 bos:
    Autosleutel, huissleutel, sleutel achterdeur, brievenbus, sleutel huis ouders, 4 sleutels van kantoor en dan nog zo'n hanger met een winkelwagenmuntje.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb er 2. Eén met huissleutels en autosleutel en één met sleutels van mijn werk.

Die van mijn werk wil ik niet aan mijn eigen sleutelbos hebben, want ik neem ze alleen mee als ik ga werken.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou die sleutels van je werk apart houden, mocht je je sleutelbos een keer verliezen ofzo.

Hier ook vrij veel sleutels aan een bos, maar de sleutels van kantoor houd ik apart.

4. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Sleutels van mn werk bij elkaar.

En mn alledaagse: sleutels van autos, huissleutel, huissleutel ouders, winkelwagenmuntje, evt fietssleutel

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    1,5 bos. Dat wil zeggen een bos waar de voordeursleutel, brievenbus, 2 sleutels van het werk en de magneetstrip van de slagboom van de parkeerplaats aan hangen. En 1 ring met een sleutelhanger en auto sleutel.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

2. Een met huissleutel en de huissleutel van mijn moeder en een waar alleen de autosleutel aan hangt.

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb een bos met de sleutel van de bus van mijn werk, huissleutel en huissleutel van mijn ouders.
    Bos met de sleutel van mijn eigen auto, huissleutel en huissleutel van mijn ouders.
    En nog een losse huissleutel met hangertje voor als ik op de fiets of lopend weg ga.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb er 5..
    1 met alles van ons huis
    1 voor sleutels van mijn vader en moeder
    1 voor de auto
    1 voor de fiets
    En 1 voor de poort achter met schuursleutel..

9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Misschien is het inderdaad handig om mijn werksleutels apart te houden, dat scheelt toch alweer 4 sleutels.
    Ben alleen bang dat ik ze dan een keer vergeet als ik van tas verwissel. Dan sta ik daar voor een dichte deur. We zijn maar met zn 2e en ik werk op 40 km afstand. Is dus ook weer geen pretje helemaal terug te moeten gaan haha. Maar misschien dat dit gewenning moet worden.

10. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

Jan 27, 2014
    1,226
    0
    36
    Ik heb alleen de autosleutel apart. Verder 1 bos waar de huissleutel, sleutel van ouders, sleutel van zusje, werksleutels en eigen zaak sleutels aan hangen. Flinke bos ook maar apart werkt voor mij niet.

11. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    2

1 met huissleutels /poortsleutel / sleutel ouders
    1 met alleen de autosleutel

12. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Ik heb gewoon 1 sleutelbos met 2 sleutels eraan: de voordeur en de brievenbus. That's it. :) De rest van de sleutels ligt op een vaste plek in huis en die neem ik alleen mee als ik die nodig heb (bijv. autosleutel als ik ga autorijden, fietssleutel als ik ga fietsen en voordeursleutel van mijn ouders als ik naar mijn ouders ga).

Heb je alle sleutels aan jouw bos dagelijks nodig? Zo nee, dan zou ik die splitsen. Sleutels van kantoor zou ik sowieso aan een aparte bos doen. Heb je voordeur- EN achterdeursleutel allebei nodig? Anders kun je er eentje van jouw bos afhalen. Het winkelwagenmuntje kun je in de portemonnee bewaren. Die heb je toch altijd bij je als je boodschappen gaat doen. Zomaar wat tips, hopelijk heb je er wat aan.

13. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    1 bosje dagelijks in gebruik..
    Daaraan zit mijn autosleutel en de huissleutel...meer niet..
    Brievenbus heeft geen slot,van het werk heeft alleen de baas de sleutel..
    Sleutel van de schuur hangt gewoon in huis...fiets is 1 losse sleutel en die staan in de schuur met de sleutel erop..
    Heb nog 1 bosje met sleutels van de motor,maar die ligt gewoon in huis ergens....

14. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Totaal 6 bossen.
    Manlief heeft er 3, 1 met sleutels voor dagelijks gebruik 1 met sleutel van klanten en 1 met sleutels van de opslag, grote schuur, sloten van de aanhanger, oldtimer enz enz

Ik heb 1 grote met alle sleutels, auto, fiets, scooter, huis, huis moeder, huis vader en huis oma. (Winkelwagen muntje en bonus kaart

Dan hebben we nog 2 bossen voor gezamenlijk gebruik.
    sleutel van de fiets, auto en huis
    Sleutel van scooter, scooter slot en huis

En dan nog alle sleutel die in de kast hangen, stuk voor stuk met een label, van reserve sleutels tot sleutels van de buren.

Ik werd op een gegeven moment gek van de grote sleutelbossen, vroeger had ik altijd een tas bij mij waar ik alles in gooide nu met de kinderen heb ik bijna nooit meer een tas mee.

Ik had vroeger voor mijn werk sleutels een haak aan de bos, in het weekend klikte ik die sleutels er af.

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt voor de tips!
    Ik heb inderdaad niet alle sleutels elke dag nodig. Ik kan bijvoorbeeld die van de achterdeur er af halen en gewoon in het slot stoppen (woon in een flat). De sleutel van mijn ouders kan ik er op zich ook wel afhalen, ik ga bijna nooit onverwachts en mocht ik toch wel onverwachts gaan dan zijn mijn ouders ook vast thuis om de deur open te doen en anders rijd ik snel langs huis want ik woon in de buurt. Muntje kan inderdaad ook best wel in mijn portemonnee, check! Ik heb ook gelijk de 2 brievenbussleutels van werk er af gehaald en in de lade gestopt.
    Leuk om te lezen wat jullie er allemaal aan hebben hangen!

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik heb een bos met 3 sleutels. Huissleutel voor alle deuren autosleutel en fietssleutel meer niet

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

1, met alle sleutels.
    Man heeft er ook 1 met alle sleutels, en een bos met reserve sleutels hangt thuis.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

eigen bosje: huissleutel, autosleutel, fietssleutel en sleutel van mijn moeder

daarnaast nog een bosje met garagesleutel en sleutel van een groot slot.

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    4
    1 met de huissleutel
    1 autosleutel
    1 van de buren waar 3 sleutels aan zitten, ligt altijd in de la
    1 losse magneetsleutel van het werk.

Heb een hekel aan al die losse sleutels en heb tijdens de verbouwing 6 gelijksluitende sloten besteld, wat een bevrijding.

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb er 3.
    1 met autosleutel
    1 met voordeur, en fietsensleutels (eigen, extra slot van mij en extra slot dochter)
    En 1 met de poort en achterdeursleutel

Share This Page