Een vriendin van mij vertelde dat je in de week voordat je ongesteld moet worden het best vruchtbar ben, klopt dat? Hebben jullie dat weleens eerder gehoord???
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Gemiddeld heb je zo'n twee weken voor je ongi je eisprong en dan ben je dus het meest vruchtbaar Liefs, Bibi
ik heb ook al wel gehoord dat het een dag voor en de dag en dag na de ovulatie het vruchtbaarst bent????
Ook dat kan normaal niet kloppen aangezien zo'n eitje maar een paar uurtjes leeft en dus de dag na de eisprong niet meer bevrucht kan worden. Ik heb me laten vertellen dat je de dagen voor je eisprong het vruchtbaarst bent. Nu verschilt die eisprong dus van vrouw tot vrouw (zelfs indien je een cyclus van 28 dagen hebt). Aangezien ik een regelmatige cylcus heb (28 dagen) hebben ze me aangeraden om in de week na de ongi's regelmatig te klussen aangezien dit de vruchtbaarste periode zou zijn. Of dit klopt kan ik natuurlijk ook niet zeggen. Zit in mijn eerste ronde. Weet het volgende maand wel te zeggen
misschien heb je wat aan dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=3646 Hier staat veel informatie over de vruchtbare periode.
Zes dagen per maand is de vrouw vruchtbaar: de vijf dagen voor de ovulatie en de dag van de ovulatie zelf. Vrijen kan dan leiden tot zwangerschap. Tot nu toe werd aangenomen dat deze dagen vallen tussen dag tien en dag zeventien, gerekend vanaf de eerste dag van de menstruatie. Dat blijkt een misvatting. Bij slechts 30 procent van de vrouwen valt het "vruchtbaarheidsvenster" in deze periode. De meeste vrouwen hebben hun vruchtbare dagen dus eerder of later. De dag van ovulatie kan per cyclus verschillen. Uit onderzoek van het National Institute of Environmental Health Sciences in Durham in North Carolina blijkt dat op elke dag tussen dag 6 en 21 een vrouw een kans heeft van ten minste 10 procent om vruchtbaar te zijn. Met behulp van een ovulatietest kun je, door regelmatig te testen, het niveau van LH in je urine bepalen. Daardoor ben je in staat om te bepalen op welke twee dagen je het meest vruchtbaar bent. Wanneer je dan op deze twee dagen gemeenschap hebt, is de kans op een zwangerschap natuurlijk niet gegarandeerd, maar wel groter! succes