Wanneer Verloskundige bellen ?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door ruby29, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby29

ruby29 Lid

18 feb 2009
    15
    0
    0
    Hallo Dames,

Ook ik ben zwanger. Zit nu in mijn 5e week.
    Wanneer bellen jullie de verloskundige voor een afspraak?
    Bij de 7e week? Of nu al en dan een afspraak maken voor later???

Groetjes

2. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik deed het in week 8 maar toen zat het al aardig vol, dus zou als ik jou was bij 6 of 7 weken bellen voor een afspraak. Meestal kan je dan rond 10 weken terecht.

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Als eerste gefeliciteerd
    je kan de vk meteen bellen, maar meestal krijg je de eerste afspraak rond de 11 weken ofzo

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb bij de positieve test meteen gebeld.. In de bijsluiter stond dat je de ha moest bellen, de assistente verwees mee door naar de vk-praktijk..
    heb 18 nov. gebeld, kon 8 dec. komen ( bij 8weken en paar dagen was dat toen)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb in de 6e week gebeld. Met 8 weken mocht ik langskomen. Dat deden ze meestal met 9-10 weken, maar dat was rond kerstmis.

Normaal krijg je rond de 10-12 een termijnecho. Dus dan moet je sowieso ergens een plekje hebben.

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb vandaag gebeld, en kreeg een afspraak bij 9 weken en moest zelf bellen voor een termijnecho, die is dezelfde week.

kus miek

7. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb gisteren gebeld, bij bijna 5 weken zwangerschap.
    Deze praktijk heeft in de 8ste week de intake en in de 10de week de termijnecho, meteen voor beide een afspraak gemaakt.
    Misschien is het handig om nu te bellen?! Als ze nog geen afspraak met je willen maken, omdat het te vroeg is, zullen ze dat wel vertellen. Maar anders kan je de de afspraak tenminste nog een beetje op een gunstige tijd voor jezelf plannen!

8. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst van harte gefeliciteerd. Ik zou gewoon even bellen hoe de procedure is. Bij elke praktijk is het volgens mij weer anders. Heb je de huisarts al ingelicht? Die weet misschien ook de juiste weg naar de verloskundigenpraktijk. Succes ermee!

9. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik moet met 8 weken op afspraak..

wat gaan ze eigenlijk allemaal doen bij zo'n eerste afspraak??

10. zara06

zara06 Actief lid

18 jan 2007
    160
    0
    16
    Ik heb vandaag gebeld ben nu 6 weken en mag de 15 juli langs komen.

eerste afspraak is gewoon beetje praten.over of je ziektes heb gehad of in de familie en waar je wilt bevallen enz...
    en uitleg hoe het gaat allemaal.

11. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Ik heb in week 5 gebeld. Dan kon ik nog een tijd en dag kiezen. Ik mocht met acht weken komen voor een echo wegens de miskraam die ik daarvoor had, en bij elf weken had ik de intake.

Ik zou zeggen: lekker bellen!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb met 6,5 wk gebeld en volgens haar belde ik netjes op tijd. Mag volgende week dinsdag heen, ben dan ruim 8 weken. Vond 't een voordeel dat ik dan niet zolang hoef te wachten.
    'k Krijg dan ook een afspraak voor de echo, zal wel ergens rond 10 weken zijn.

13. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Ik heb gisteren gebeld en ik moet maandg langs komen met de verzekeringspapieren ed en dan wordt er ook meteen een afspraak gemaakt.

Deel Deze Pagina