Bij mij ligt de baby met 35 weken nog steeds in een dwarsligging. Een normale bevalling is niet mogelijk wanneer het kindje zo blijft liggen. Inmiddels ben ik naar het ziekenhuis geweest waar ze een extra echo hebben gemaakt. Van te voren had ik begrepen dat deze echo werd gemaakt om te zien of er genoeg vruchtwater is en hoe de placenta en de navelstreng liggen (oftewel of het mogelijk is om de baby met een beetje hulp eventueel te draaien). Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk helemaal niet met een tevreden gevoel thuis ben gekomen. Er werd wel heel makkelijk gezegd dat er nog genoeg vruchtwater is, en hoe de navelstrang lag was ineens niet belangrijk, en niet eens te zien? Mijn placenta ligt aan de voorkant, dit schijnt het draaien ook niet gemakkelijker te maken maar volgens de echoscopist maakte dat niet uit? Ik vind dit zo raar allemaal! Inmiddels ben ik het een beetje zat en wil dat gedraai al helemaal niet meer aan mijn buik. Het ligt zoals het ligt, verder is alles in orde, dus dan maar een keizersnede..... Of heeft iemand hier een andere ervaring mee? Ik hoor het graag.
He hoi, Mijn baby ligt ook in stuit, en laat ook absoluut niet draaien. Er is hierover laatst al een topic geopend, weet alleen niet hoe ik deze moet kopieren . Hij staat op pagina 3, is geplaatst door senseemillia en heet 'draaipoging baby in stuit'. Ik hoop dat je er wat aan hebt ! Veel succes met beslissen. Sappie
Hoi Sappie, Is er bij jou dan ook sprake van een eventuele keizersnede? En wat is voor jou de reden dat je het niet laat draaien? Daar ben ik vooral nieuwsgierig naar, ik zit er zelf nl over te denken om de afspraak af te zeggen.
Mijn baby ligt in een onvolkomen stuit, dus met de billen naar beneden. Ik heb hier al zoveel verhalen gelezen over draaipogingen die niet lukken. Bij een 1ste zwangerschap lukt het maar in 30% van alle gevallen om de baby te draaien. Daarbij geven ze dan tevens aan dat het zo kan zijn dat je de volgende dag minder leven kan voelen dan normaal. Mocht dit aanhouden dan moet je de gyn weer bellen. Heb al gelezen over navelstrengen die vast zitten om het halsje en waarbij de beeb het helemaal niet overleeft. De haren gaan me dan echt overeind staan, ben veel te bang dat er iets met de beeb gebeurd en dan zou ik het mezelf nooit vergeven dat ik een draaipoging wilde. Wij hebben aanstaande vrijdag een afspraak bij de gyn, hij zal een draaipoging, stuitbevalling en keizersnee bespreken. Wij hebben onze keuze al gemaakt en gaan voor de keizersnee. Gelukkig mag je bij ons in het ziekenhuis kiezen, dat schijnt per ziekenhuis ook weer verschillend te zijn. Maar je moet de verhalen maar eens lezen wat ik zei op pagina 3 van senseemillia. Er staat volgens mij niet 1 positief verhaal over draaien tussen. xx sappie
Allemachtig... Sappie, dankjewel voor de link over pagina 3. Heb zojuist even zitten lezen (met kippenvel). Ik ben er inmiddels wel uit, dat risico ga ik dus niet nemen. Ik ga het niet laten draaien. Ik las ook in het verhaal over het kindje wat uiteindelijk is gestikt (vreselijk!) dat het bij haar ook niet duidelijk was waar en hoe de navelstreng lag, dat heb ik namelijk ook specifiek gevraagd vandaag en er werd mij ook gezegd dat dat niet te zien is via een echo. En je ziet wat er van kan komen.....
Jaaaa hier Senseemillia. Ik ga ook niet laten draaien hebben wij uiteindelijk besloten. Wat Sappie schrijft in veel gevallen lukt het niet en als het wel lukt zijn er ook nog totaal 10% van de baby's die besluit weer terug te draaien! Ik heb trouwens ook echt niemand gehoord bij wie het wel is gelukt. Ook niet mensen die ik gewoon persoonlijk ken en een draaipoging hebben gedaan...iedereen is van 'het is niet gelukt'. Nou dan geniet ik liever de laatste paar weekjes van mijn zwangerschap met een normale niet pijnlijke buik dan andersom. Verders over die navelstreng. ik heb dat afgelopen week gevraagd aan de gyn. Ze kijken niet naar hoe die navelstreng loopt. Je hebt een echo en dan kijken ze idd naar hoeveelheid vruchtwater en de ligging van de placenta. De gyn zei tegen mij als een beeb zelf gaat draaien dan houdt hij/zij ook geen rekening met de navelstreng . Maarreh ligt jouw beeb in stuit of ligt ie echt dwars? Ik wist niet dat ze dwarsliggers ook gingen draaien. Lijkt me wel rottiger dan een stuitbaby draaien.
Hoi Senseemillia Ik ben toch 'blij' dat ik het hier ff heb gevraagd op het forum en jou eerdere bericht + alle reacties heb gelezen. Zoals jij ook al schreef is er verder weinig over te vinden op internet. Ben het met je eens, dat als de kans zo klein is dat het lukt dat je beter gewoon kan genieten van de laatste weekjes en het is zoals het is. Toch vreemd betreft die navelstreng, ik had toch echt begrepen van mijn verloskundige dat ze gingen kijken hoe die lag? Blijkbaar denken nog meer mensen dit? Maar een baby draait inderdaad ook, maar ze draaien niet door, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus zeg maar net als wanneer je zelf in bed ligt en draait, je draait nl altijd eerst terug, dus daarom kan die navelstreng naar mijn idee dan door de baby niet in de knel komen te zitten. Maar ja, ben ook maar een leek hoor! Bij mij ligt het echt dwars inderdaad, schijnt niet veel voor te komen....
He Annika, Fijn te lezen dat je wat aan de berichten hebt gehad. Dus ook voor jou geen draaipoging. Als je beeb over dwars ligt dan zal een stuitbevalling helemaal uitgesloten zijn toch? Dus wellicht ook bij jou een geplande keizersnee. Als de beeb er maar gezond uitkomt, daar gaat het uiteindelijk om. Heel veel succes ! Liefs sappie
Hoi Sappie, Nee inderdaad geen draai-poging voor mij. Wat ik wel vervelend vind nu is dat ik de afspraak met de gynecoloog toch door moet laten gaan om eventueel beter antwoord te kunnen krijgen op de vragen die ik had. Ik heb vanmorgen nl gebeld naar de verloskundige, maar wat mij betreft heb ik mijn besluit al genomen. De verloskundige gaf ook aan dat zij een normale bevalling prefereren.... Ik heb aangegeven dat ik ook niet echt zit te wachten op een keiziersnede, maar nu heb ik het gevoel dat zij denken dat ik het wel makkelijk vind zo.... Ben dus een beetje bang voor een eventuele discussie bij de afspraak met de gynecoloog. Wat mij betreft is het klaar, wie weet draait het nog en zo niet dan géén gedraai aan mijn buik....... Jij hebt ook nog een afspraak staan las ik waar ze alle opties gaan uitleggen?
Bij mij ligt de baby nu ook in een stuit. Hij heeft nog ruim de tijd om te draaien maar toch ben ik er wel over aan het nadenken wat ik doe als dat niet gebeurt. En ik kan je 1 ding zeggen: GEEN draaipoging! Heb nog geen enkel positief verhaal hierover gehoord of gelezen.
Mijn schoonzus heeft het kindje vorige week tot 2 maal toe geprobeerd te laten draaien maar het is niet gelukt, meestal lukt de draaipoging ook niet en er zitten veel risco's aan zoals het kindje kan stikken door de navelstreng. Ze heeft zich ook zoveel zorgen gemaakt want het kindje lag goed en toen ging ze weer draaien en zo is dat wel 4 keer doorgegaan. Nu moet ze over een 1. 5 week bevallen en het kindje is maandag goed gaan liggen!
Hoi hoi, Ik ben pas 33 weken maar bij ligt de beeb ook nog in een stuit. Ik heb nog even wat weekjes de tijd voordat ik voor de keuze 'draaipoging' gesteld wordt.. Maargoed ik begin er toch al over na te denken en zie zo'n draaipoging ook totaal niet zitten. Van een vrouw bij mijn zwangerschapsyoga begreep ik dat acupunctuur ook heel effectief kan zijn en volgens mij is dat bij het andere topic ook gezegd. Ik ga dus (mocht het zover komen) niet naar het ziekenhuis maar probeer een alternatief, baadt het niet dan schaadt het niet.. Hieronder een paar links maar als je googlet op 'acupunctuur' en 'stuit' vind je heel veel links. http://www.acupunctuurpraktijk.nu/pages ... schap.html http://www.stuitlig.nl/ lfs berber