Wanneer minder draaien?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Debstertjuh, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik vroeg me af rond welke week je kindje minder goed kan draaien in je baarmoeder. En je bijvoorbeeld al een (heeeel) klein beetje een beeld heeft hoe hij ligt... Weet dat dit nog lang kan veranderen, maar neem aan dat er een tijd is dat ie minder kan draaien in je baarmoeder?!

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    meestal tussen de 32 en 34 weken is het kindje zo groot en heeft zo weinig ruimte dat het nog kan draaien.
    wil niet zeggen dat ze het niet doen hoor ;) is ook een beetje afhankelijk van de groote van je kindje maar normaal ligt 95% met 34 weken met het hoofdje naar beneden ( als ik het goed heb onthouden)

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Volgens mij ook vanaf ongeveer 32 weken.
    Hier ligt Ukje al een paar weken ( 3 controles) met het hoofdje naar beneden en dan draait Ukje nog wel van links naar rechts.
    Soms voel ik het rugje (billen?) links en dan weer rechts, midden en soms weer niets... draait om z'n as zeg maar.

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een eerste kan hij minder lang draaien dan bij een 2e. Volgens mij idd tot de 34 weken ongeveer. Ik ben nu 33 weken en hij lag eerst goed, maar is van de week toch nog gedraaid... Weet niet hoe lang ze bij een 2e nog kunnen draaien, maar volgens de vk kan het dus wel.

5. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik ben nu 30 weken en de baby vliegt nog van de één naar de andere kant.
    Volgens de VK heb ik wel erg veel ruimte en veel vruchtwater.

Bij mijn vorige zwangerschap zat het hoofdje vanaf 34 weken mooi naar beneden, maar tot bijna 37 weken draaide hij nog wel met rug. Dan lag deze links en dan weer rechts bij controle. Op het laatst was dit overigens vrij pijnlijk, want er was toen eiegnlijk geen plek om te draaien.

6. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier ligt onze uk al vanaf 32 weken met het hoofdje naar beneden maar draaide nog wel naar links en rechts.
    Inmiddels ligt het nu redelijk "vast" billetjes en voetjes verschuiven niet veel meer dan kleine centimeters.

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Met 27 weken lag Uk nog in een stuit. Met 30 weken mooi naar beneden met zijn hoofd. Het is een lang ventje, dus waarschijnlijk heeft hij al snel geen ruimte meer om te draaien bij mij. Plus hoogstwaarschijnlijk is hij nu al aan het indalen.

Share This Page