Een vraag die me al een poos bezig houdt... kan iemand me vertellen wat zo'n visje betekent die je op sommige auto's ziet? ik weet dat het met geloof te maken heeft, maar welk geloof precies, en wat houdt dat visje in? ik ben gewoon nieuwsgierig, en wil geen discussie over geloof ofzo. laat dat duidelijk zijn.
Het is een christelijk symbool. Een visje op een auto of aan een kettinkje is niet alleen een teken om elkaar te herkennen als christen. Men wil ook aan anderen laten zien dat men christen is en hoopt dat het leidt tot gesprek over de betekenis van het visje en een mogelijkheid om te getuigen van Jezus Christus.
is niet specifiek iets gereformeerds, gewoon christen zijn betekent dat. vroeger in het oude Rome was het verboden om christen te zijn en werden de christenen vervolgd om hun geloof. ze verscholen zich toen in grotten. het "visje"ichtus teken werd toen gebruikt om te laten zien dat je christen was en waar je terecht kon
aha, ok. ben zelf katholiek opgevoed, maar wist zelfs niet dat het een ichtus-visje heette. weer wat geleerd!
ovet algemeen zijn het mensen van een pinkstergemeente of baptisten, maar er zijn meerdere gemeenten waar de mensen het ichtusvisje op hun auto hebben.
@Mamabri ja idd!! Kan het me bij gereformeerde gemeente niet zo voorstellen, dit past beter! Ik draag trouwens een hugenoten kruisje aan een kettinkje, heb ik gekregen van mijn ouders toen ik anderhalf jaar terug belijdenis deed. Vind ik ook heel mooi, is iets dat bij protestants zijn hoort.
ik had ook zo een visje op mijn auto met een haai er achteraan met zijn bek open... vond mijn overburen met een echt visje niet zo leuk