Funneling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mommy11, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Hallo,

Twee weken geleden tijdens een inwendige echo erachter gekomen dat ik een funneling heb, een V-vorm... En een baarmoederhals die fluctueerd tussen 2,6 en 2,4 mm.
    Ik heb begrepen dat een funneling dus eigenlijk een soort opening/ontsluiting aan de binnenkant is, mijn vraag is wie dit ook heeft (gehad) en hoe is je zwangerschap verder verkopen? Ik weet dat het niets zegt over eerder bevallen oid, maar ben gewoon eens benieuwd. Op internet lees ik er namelijk niet zoveel ervaringen over, in het Nederlands althans.

Groetjes!

2. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Hoi,

Je ben toch ook al 32 weken zwanger. Dan hoef je je toch geen zorgen te maken. Ik weet niet precies hoe het zit. Maar in twee zwangerschappen had ik een te korte baarmoederhals. En een lengte van 1.4 / 1.8 bij 30 weken Bij beide met 32 weken nog ter preventie longrijping injecties en weeenremmers ( had geen weeën maar puur om te proberen geen vroege ontsluiting te krijgen) bij de tweede was ik na een paar dagen wat thuis,met bijna ontsluiting maar geen weeën activiteit. En ze is geboren met 40 weken.

3. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Ik maak me ook geen zorgen hoor.. Was gewon benieuwd naar ervaringen omdat ik er niet zoveel over kan vinden online :)
    Fijn dat jouw kindje nog lekker tot 40 weken is blijven zitten ☺️

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Had bij onze 2e zwangerschap met 22 weken een verweekte baarmoederhals en funneling. Met 29 weken opgenomen met vroegtijdige weeën en ontsluiting. Weeremmers en longrijping gehad. Met 30 weken nogmaals weeën, die weer afzwakte. Met 31.5 weken gebroken vliezen en na opnieuw longrijping en weeremmers is ons meisje geboren met 32.1 weken.
    Hopelijk blijft het bij jou gewoon rustig en komt de kleine niet voor de 37 weken.

Deel Deze Pagina