Vorig jaar hebben mijn partner en ik een huis bezichtigd. Er moet veel aan gebeuren maar het heeft wel potentie. Het heeft een gigantische tuin, een mooie ruime keuken, grote woonkamer en een ruime badkamer. De badkamer moet nog goed worden aangelegd/afgebouwd, het elektrisch moet gedaan worden en er moet veel gesloopt worden in en om het huis. Het andere nadeel is dat het in een gehucht staat én dat het vanuit de schuldsanering wordt verkocht... Dit betekent dat je geen recht hebt op verborgen gebreken e.d. Ik raakte destijds zwanger en we hebben toen niet meer aan huizen kopen gedacht. Totdat ik een mail kreeg van de makelaar. Ze zijn in prijs gezakt! Ze vragen nu 130.000 voor een groot huis met 1500 m4 grond.... Wat zouden jullie doen? Ik vind het een erg lastige keuze. Het huis en de tuin zijn erg mooi op te knappen eventueel door een bouwbedrijf. Het is geen gekke prijs (waarschijnlijk kunnen we hem voor nog minder ook nog wel mee krijgen) maar het staat dus in een gehucht. Niet heel erg ver van waar we nu wonen, maar het heeft geen winkels/scholen/etc. Ook wonen mijn ouders nu erg dichtbij wat makkelijk is met oppassen etc. Dan zou je toch al met de fiets of auto moeten... Dus nogmaals: Wat zou jij doen?
Niet goed gelezen.. Maar voor dat geld, en als je de mogelijkheden hebt om een dikke 50.000 meer te lenen en de boel op te knappen zou ik het wel doen, ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken he. Mag je wel een bouwrapport inzien dan ?
Dat doen we dus ook. We hebben nog maar een bezichtiging gehad. We gaan denk ik nog wel een keer kijken en als het dan nog steeds kriebelt dan met een bouwkundige er door...
Ohhhh hef is altijd zo moeilijk als je verliefd wordt!! Het is inderdaad niet veel geld. Ben nu wel even advocaat van de duivel.. Realiseren jullie je wel dat je voor altijd taxi bent voor evt kids? Van basisschool tot sporten, op stap gaan als tieners.... En als jullie door omstandigheden moeten verhuizen, wat is dan de kans dat je het verkoopt?
Ja ik had niet helemaal goed gelezen mijn berichtje is weer aangepast. Maar 1500m4 grond.. voordelen tegen de nadelen op een rij zetten. Als je financieel goed zit en geen tegenslagen hoeft te verwachten en in het keurrapport is niets engs te vinden dan zou ik het wel doen.
Die keuze kan denk ik niemand voor je maken. Ik bijvoorbeeld zou er niet aan moeten denken om in een gehucht zonder winkels etc.te wonen, en zou het alleen daarom al nooit kopen. Voor een ander is dat misschien wel veel minder doorslaggevend. Als er nog geen bouwtechnische keuring is gedaan kan je dat ook altijd zelf laten doen. Dan doe je een bod onder voorbehoud van financiering en een bouwtechnische keuring en spreek je bijvoorbeeld extra af dat als er meer dan 5000 euro direct noodzakelijke kosten uit het rapport komen (op de badkamer na natuurlijk) dat je dan alsnog van de koop afziet.
Ik zou goed nadenken of je in een 'gehucht' wilt wonen. Zoals je het beschrijft twijfel je daar nogal over en dan zou ik het niet doen. Het moet wel bij je passen. Wij wonen in een redelijk klein dorp, gelukkig wel met een aantal winkels, apotheek, huisarts, scholen en kdv. Was dat er allemaal niet, dan zou ik me er ook niet heel prettig voelen. 'Iets' binnen handbereik is toch wel fijn en ook prettig om niet voor elke 'scheet' de auto te hoeven pakken.
Ja dat is dus ook iets wat ons tegenhoudt. Zijn daar wel kinderen voor ons grut om mee te spelen? Is het te doen om altijd te moeten rijden, etc? We weten het niet omdat we het niet kennen... Tsjah en het verkopen, geen idee. Er hoeft maar 1 gek te zijn dan
Mijn man kan het prima op zijn eigen salaris kopen. Ik hoef er niet bij te werken Dus dat zit wel goed... Ik werk momenteel dan ook niet, maar ben dat in de toekomst wel weer van plan. Dus dan kan het helemaal
Als de makelaar niet gebeld had, hadden jullie dan ooit nog aan dit huis gedacht? Het is leuk zakken met de prijs, maar als je flink verbouwd ben je dat geld zo kwijt...
woow das geen geld voor zoveel grond er ook nog bij! bij ons zijn ze helaas een stuk duurder.. moet er echt veel aan gebeuren of kun je misschien stap voor stap iets doen? dus ff schilderen wat je niet aan staat en stap voor stap eerst de badkamer dan keuken ofzo doen? je kunt ook altijd proberen om het voor minder te krijgen, ik weet niet wat jullie nog extra hebben om op te knappen. als het jullie droomhuis is zou ik ervoor gaan!
Hier normaal ook maar het wordt verkocht vanuit de schuldsanering dus de bank wil wel geld zien onderhand denk ik... Er moet wel veel gebeuren. Electrisch is niet goed aangelegd. De badkamer is niet afgebouwd. Er staan allemaal schuren die afgebroken moeten worden etc etc
Ik woon in een gehucht zonder winkels met een enorme tuin en huis. We kochten dit toen we nog geen kinderen wilden en nu hebben we een zoon van 2. En .......... Hopen we al een hele tijd dat de markt aantrekt omdat we graag willen dat hij straks zelf naar school en zijn vriendjes kan gaan. Hopelijk kunnen we rond zijn achtste dit huis fatsoenlijk kwijt en hoop ik op een tweekapper in een jonge wijk.
Oh en hier ook een opknapper alles moest gedaan worden en vergis je daar niet in met een gezin! Valt toch tegen
Hebben jullie ooit nog nagedacht over het huis of zijn jullie door de makelaar weer na gaan denken? Hebben jullie genoeg gespaard om iemand het huis te laten verbouwen aangezien jullie het niet zelf willen doen of moet het in delen? Zelf zou ik niet in een gehucht zonder winkels willen wonen. Wij wonen nu redelijk afgelegen en hadden tot voor kort geen supermarkt. Ik vond het echt een drama als ik een pak melk was vergeten oid. Daarnaast zou ik echt niet zonder een school en vriendjes in de in de buurt kunnen en een gehucht kunnen je kinderen minder zelf zelfstandig dingen ondernemen. Ik ren me nu al rot en dan is alles redelijk in de buurt. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ook schreef je dat het verder bij je ouders vandaan is, hoe zwaar weegt dat voor jou? Als dit voor jullie niet zo zwaar weegt zou ik een bouwtechnisch rapport op laten maken en daarop mijn keuze baseren.
wij zaten in zo`n situatie, ons huis is verkocht in de schuldsanering, voor de mensen zelf maakt hetnu niets meer uit, die zullen alleen maar opgelucht zijn. (spreek uit ervaring) de bank zal niet veel verder willen zakken (wou diebij ons ook niet) omdat ze weten dat de restschuld voor hun zelf is, dus verkijk je daar niet op. 130.000 is al een koopje wat was de oude vraagprijs. wij woonden ook buitenaf, en ik was diep en diep ongelukkig sinds de kleine er is, Ik woon nu weer in het dorp enben een ander mens. Ik zou het dus zeker niet doen, maar doe je het wel veel succes, huizen uit een schuldsanering kopen is vaak welvoordeliger en als je het graag wil moetje die kans grijpen.
Wat is afgelegen? Op fietsafstand school/winkel enzovoorts vind ik nog niet afgelegen. Qua prijs zit je denk ik super, hier zal je niet eens een appartement vinden voor die prijs . Qua opknappen vind ik het zelf prettig. Je kan volledig je eigen draai aan het huis geven, alles zal zijn zoals jij dit wil ipv genoegen nemen met hoe het is.
Tja, wat is afgelegen. Ik woon ook buiten het dorp (5 km van school en winkels) en ik baal ook wel eens van elke schooldag 4x de auto te moeten pakken om naar school te rijden. Als Jitte straks ook gewend is, laat ik ze een dag extra overblijven, denk ik. Aan de andere kant, wonen we hier heerlijk vrij. Wel buren, maar allemaal vrijstaand. In de zomer is het heerlijk toeven in onze tuin. Het is heerlijk rustig en stil, geen herrie van 86 andere buren (we zijn ooit begonnen in een rijtjeshuis, ik werd echt gek van alle geluiden!) Ik hoef de kinderen niet steeds te manen dat ze stiller moeten doen ivm de buren en ze kunnen lekker in hun blootje lopen zonder dat iemand het ziet. De buren hebben geen last van een keer een vuurtje stoken of bbq-en en andersom ook niet. En ook toen de kinderen nog baby's waren en ze midden in de nacht aan het krijsen waren, was ik altijd blij met mijn huis. Geen schuldgevoel omdat de buren wakker worden van je baby. En wat betreft clubjes en spelen: Voor clubjes ed moet je van hieruit toch al naar andere dorpen. Zwemles idem, daar moet ik toch voor in de auto. In het dorp waar ze op school zitten is nu nog niet zo heel veel te doen, dat is wel aan het komen omdat ze steeds vaker ruimtes in de school gaan verhuren en dus aansluitend aan school naar een of andere sport kunnen. Misschien dat we over er over een paar jaar anders over denken, maar voor nu is het prima zo. De kinderen van de buren zijn nu 8 en 9 en die gaan sinds vorig jaar op de fiets naar school. Moeder fietste vorig jaar nog mee, nu niet meer. Zo wil ik het tegen die tijd ook gaan doen.