zoals de title al zegt heb ik het gevoel ik ben mijn man kwijt sinds hij een baan heeft in de horeca. hij werkt nu 1 maand in de horeca en begint om 15.30 uur tot 1/2 uur snachts. als hij naar huis komt lig ik meestal in bed,maar kan niet goed slapen totdat hij thuis is.als hij dan komt duikt hij eerst nog altijd achter de laptop. een uur later komt hij dan eindelijk naar bed om vervolgens te slapen tot een uur of 12. we hebben 2 kleine kinderen die ik dus altijd alleen verzorg. als hij dan naar beneden komt duikt hij weer aan de laptop tot hij weer moet werken. ik vind dit dus niet fijn dat we niks meer gezamelijk ondernemen als fam. alles doe ik nu alleen,de boodschappen want mijnheer is moe,de kinderen verzorgen en mee spelen,de boekhouding koken en het hele verdere huishouden.ik kom dan ook pas eens aan mijzelf toe als hij gaat werken. vraag ik nu teveel van hem dat ik ook eens iets samen wil doen naast het werk? ik heb het gevoel ons hele leven draait alleen maar nog om zijn werk? ik ga alleen naar bed sta alleen weer op en als ik dan eens wat zeg is zijn antwoord dat ik altijd stress maak ik ben hier echt verdrietig over dat hij mij niet snapt,terwijl we eerst echt alles samen deden. of stel ik mij echt zo aan??
Je stelt je zeker niet aan! Ik zou dat ook vervelend vinden. Uiteindelijk doet hij dat wel om jullie t onderhouden dat wel! Praat er eens over met hem.. Zijn er geen andere opties qua werktijden/baan? Ik zou als vader zijnde ook een keer m'n kindjes naar bed willen brengen etc
ik begrijp je wel maar wees blij dat hij een baan heeft kunnen krijgen in deze tijd. Dat alleen inslapen, dat gaat wennen. Mijn man werkt ook tot diep in de nacht, werkt de hele dag en tussen 5-8 is hij er voor ons. werkt hij elke dag, of heeft hij wel eens een dag vrij? waarschijnlijk moet hij zelf ook nog wennen aan zijn nieuwe werktijden en de werkzaamheden, nieuwe collegas en baas. en krijgt hij vanzelf wel de behoefte om tijd vrij te gaan maken voor zijn gezin. ik zou me niet te druk maken.
probeer de hele tijd met hem te praten,dan zegt hij hij zoekt wel een andere baan(alsof die voor het oprapen liggen) hij is echt in de veronderstelling: hij werkt en mag dan ook lekker moe zijn als ik erwat van zeg ben ik een zeur
@ons kleintje,ik ben ook wel blij aan een kant dan dat hij een baan heeft(al houden we er nog minder van over dan het minimum) maar ik kan toch niet alleen maar met hem rekening houden?
Ik denk dat het een kwestie van wennen is voor je man. Werken in de horeca en zeker die tijden is erg heftig. Mijn vriend heeft 2 horecazaken en moest in het begin echt ongelooflijk wennen. Nu heeft hij zijn ritme gevonden en kunnen we weer wat dingen ondernemen.
Maar als de kinderen op bed liggen dan heb jij toch ook tijd voor jezelf? waarschijnlijk heeft hij tijd nodig voor zichzelf. Als hij eenmaal gewend is, zal hij meer tijd kunnen maken tussendoor voor jou en de kinderen. Jullie kunnen wel afspraken maken over het tijdstip van wakker worden. Bijvoorbeeld dat hij slapen mag tot 10.00 uur en dat hij dan met 1 van de kinderen een boodschap gaat halen, of wandelen. Maar ik denk dat hij in zijn hoofd die ruimte nog niet kan maken, omdat de werktijden afwijken van zijn normale ritme.
Dat was bij mijn vriend ook zo. Geef hem wat tijd, het is echt niet makkelijk voor je, dat weet ik. Over een tijdje is het ook wel weer fijn. Dan heb je overdag samen.
Ik werk zelf ook in de horeca, en als je daar net in begint is het ritme heeeeel erg wennen. Ik denk dat de vermoeidheid bij je man vanzelf iets meer over gaat. Ik kan na 5 jaar horeca ook nog steeds niet direct slapen als ik thuis kom, vaak pas 1 a 2 uur later. Kwestie van even je hoofd tot rust brengen. Ik zou afspreken dat je man tussen 9.00/10.00 uur uit bed komt. Dat went echt vanzelf, en hij heeft op die manier ook een veel gezonder ritme + hij kan bijspringen bij de verzorging van de kinderen
Oei ik zou ook zeker not amused zijn! Mijn man werkt alleen in de nachten die begint om half 6 en werkt vaak ook tot half zes de volgende ochtend. Echter slaapt hij tot 11 uur zodat hij ook tijd heeft voor ons ( heb ik niet aan hem gevraagd dit doet hij zelf ) En soms blijft hij langer liggen en dit vind ik dat ook echt geen probleem Ik zou toch met hem gaan praten aangeven dat jij dit niet prettig voelt zeker niet als hij alleen maar achter de laptop kruipt en geen tijd meer heeft voor jou/jullie! Succes meid!
Hoe gaat het op de dagen dat hij vrij is dan? Ik neem toch aan dat hij minimaal 1 dag per week niet hoeft te werken?
Ik denk ook dat het wennen is aan het nieuwe ritme? Mijn vriend werkt nu 12 jaar in de horeca en zowel hij als ik zijn niet anders gewend. Ik leg mijn hoofd op mijn kussen en ben vertrokken. Ik hoor hem niet eens meer thuiskomen 's nachts. Pas als ik 's morgens wakker word weet ik dat hij thuis is. Ik vind het juis heerlijk dat hij er 's avonds niet is. Ik kan doen en kijken wat ik wil zonder dat dat iemand irriteert. Hier spreken we trouwens ook tijden af dat hij 's ochtends wakker moet worden. Vaak gaan we dan wat leuks doen met z'n drietjes en mijn vriend gaat dan 's middags nog 1 uurtje naar bed. Hij heeft dankzij zijn werk ook een stuk minder slaap nodig dan een gemiddeld persoon, maar als hij kán slapen slaapt hij ook. Al leg je hem op een houten vloer neer, geen probleem Probeer samen een ritme te vinden in zijn werktijden en probeer afspraken te maken. Spreek bv af dat hij wat eerder wakker word, wat leuks gaat doen met jullie en 's middags nog even zijn ogen dicht doet. Als hij dan slaapt ga jij bv boodschappen halen ofzo. Succes!
Ik vind de horeca tijden van je man nog wel meevallen om eerlijk te zijn. Mijn lief begint om 10.30 uur en gaat om 9.30 van huis. Hij is zelden voor 24.00 klaar en dus om 01.00 uur thuis. Daarbij krijgt hij op zondag zijn rooster voor de aankomende week. Maar ik weet ook hoe het is om in het begin die omschakeling te moeten maken. Ik heb er jaren aan moeten wennen.Probeer afspraken te maken die voor beiden werken. Hier slaapt lief 1 dag zolang hij wil en de andere dag is voor ons samen. Ik denk dat Sanne1985 en Annie24 goede tips geven. Het went echt! Edit: gezien de tijden die ik noem snap ik wel dat je er moeite mee hebt dat je man zo lang blijft liggen. Dan zou ik ook absoluut not amused zijn.
Oei, nee ik zou ook not amused zijn, stel hij gaat elke dag om half 2 naar bed, ik denk dan een uurtje of half 10 eruit moet toch wel kunnen? 8 uurtjes dat vind ik al heel lang, mijn man slaapt dat niet normaal gesproken. dat hij dan achter de laptop kruipt om daar nog een paar uur op te gaan hangen zou hier echter niet gebeuren, beetje hulp vind ik niet meer als normaal, ook al werk je 40 uur, en de vrouw thuis niet of weinig. dat heet respect voor elkaar en hulp voor elkaar. wel moet jij LEREN toch te slapen als je man er niet is, dat zal ook jou rust geven, het alleen opstaan zal ook blijven, dat is ook een stukje acceptatie, maar spreek een tijd af wanneer hij er uit komt. en spreek dan af wat hij thuis bv doet voor hij naar het werk gaat, lunch klaar maken, uurtje aandacht dochter, boodschappen, spreek iets af, accepteer niet dat hij niets doet. je moet samen een ritme zien te vinden wat voor beiden acceptabel is.
Hier is t precies bij mij op fout gelopen met de vader van m'n zoontje...ik snap je helemaal. Ik heb geen positieve tips maar wel veel sterkte gewenst...
hij werkt tot 1 of 2 uur snachts, dus hij moet nog naar huis en zich klaarmaken om naar bed te gaan, waarschijnlijk slaapt hij pas na 3 uur? TS? En als hij zo laat uit bed komt is er ook een kans dat hij ook niet voor 4 uur snachts in slaap valt. dan 8 uren slapen......, wat best wel heel luxe is wanneer je een kind hebt.
Oke, goed naja mijn man slaapt 6 uur op een dag en ik zelf lig een uur of 8 in bed maar slaap er maar 5, al zou hij dan pas om 3 uur slapen, dan nog vind ik dat hij max een uurtje of 10 er uit kan komen, die 8 uur vind ik ook een ruim begrip, zo wie zo dat hij niets doet kan gewoon niet vind ik persoonlijk. werken en achter de laptop hangen, dat is natuurlijk geen leven, je hebt ook nog een gezin.
Ik kan me je gevoel supergoed voorstellen. Toch denk ik dat je in deze tijd maar blij moet zijn dat je man een baan heeft en jij thuis kan zijn voor de kinderen. Heeft hij geen vrije dagen waarop jullie samen wat kunnen gaan doen?