.....volgens onze dochter van 4 jaar. Zojuist iemand een ontzettend leuke avond op het politieburo bezorgd. We waren in het centrum de wekelijkse boodschappen aan het halen, nog snel even naar de drogist en dan op naar de bakker voor een gebakje bij de thee. Loopt ons een vent tegemoet en had onder beide armen kleding incl hangers. Even dacht ik dat het personeel was van een ander filiaal maar mn gevoel zei dat dit niet klopte want het buitenrek was wel aardig leeg. Voor de zekerheid even naar binnen gelopen om te vragen of er misschien kleding weg was van zn rekken...de eigenaar kijkt en vloekt en zet het op een sprintje achter die gast aan. Intussen had die ook nog even 2 pakken luiers bij de drogist meegenomen. Daar stonden wij dan in een vreemde winkel met het gezin....tja maar wachten tot de eigenaar terugkomt, iets anders zat er niet op. Manlief is ook maar eens dezelfde kant opgelopen als de eigenaar en vond buiten de stapel kleding maar de mannen waren ver te zoeken. Dus hij met kleding weer terug richting winkel. Intussen was de verkoopster ook gearriveerd, ze was net even een boodschappje aan het doen... ze bood ons een kop koffie en zo samen gewacht op de eigenaar. Die kwam vervolgens incl dader en politie het pand weer binnen, de eerste vraag die de agent stelde of dit de persoon was die ik had gezien. Ja, dat is hem kon ik alleen maar antwoorden. Voor we het in de gaten hadden stonden dr 6 agenten omdat er een melding was gemaakt over een mes...en ze in de buurt bezig waren met een alcoholcontrole. Vond het best eng om zo dicht bij de dader te zijn want de eigenaar had het over drugsdealer. Kheb mn kinderen maar even achter me gehouden maar gelukkig had de agent ook door dat we wel heel dicht bijelkaar stonden. Dus even een stapje terug gedaan met de dief. Na een aantal vragen en het noteren van onze gegevens mochten we gaan. In de auto zegt onze dochter vol trots; Mama jij bent net als Mega Mindy en papa als Toby want zij vangen ook de boeven, net als jullie!!! Nu zitten we lekker op de bank en keken elkaar net behoorlijk verbaasd aan en bedachten dat sommigen wel heel brutaal zijn. tja wat wil ik hier eigenlijk mee... ff van me afschrijven denk ik
zo jeetje dat is schrikken zeg, vind het eerlijk gezegd wel een beetje to much dat je daar zo face to face met je kids aan de hand moest aangeven dat hij de dader was, ik zou in mijn broek poepen.. Maar vind het wel lef hebben en vind het goed van je dat je het toch gezegd hebt. En heerlijk dat je dochter zo reageerde super ! Tis maar goed dat ze het op deze manier bekijkt...
Haha wat schattig, die opmerking. Maar idd, wat een brutaliteit van die boeven. Goed dat je het in de gaten had. Mijn man mag trouwens ook wel veranderen in toby als er zoiets gebeurt
Weet je wel dat je ook nog aan jezelf gaat twijfelen als je het ziet gebeuren, heel even denk je van; zie ik dit nou goed of ben ik gek aan het worden? Het is erg leuk om te zien en te horen dat onze dochter supertrots op ons is, maar ze vind de boef wel erg raar hoor. Bij mega mindy hebben ze immers zwarte maskers op en deze was gewoon blank en had een witte basebalpet op zn hoofd...dus tja ergens kloptte het plaatje niet voor haar, niet dat dat het enige verschil was hoor want ook ik had mn roze pak niet aan en tja....Toby is op de tv ook net een paar jaar jonger, maar dat mag de pret van onze dochter niet drukken Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat ze met de dief de winkel binnen zouden komen want direct daarna is hij gearresteerd en naar het buro gebracht. Dit hebben we gelukkig niet gezien hoor want toen waren ze al met hem naar buiten gegaan.
Ik ben ook trots op jullie! Hahaha...wat een goeie aktie van jullie zeg! Zo leer je je kind wel heel mooi dat stelen verkeert is en je naar de gevangenis gaat (oke, in ieder geval wordt opgepakt).
Nou ik weet intussen ook niet meer wat ik een volgende keer zou doen want ik las gisteren dat de dader na verhoor weer is vrijgelaten :x Onze dochter kan niet wachten om haar mega mindy verhaal morgen in de kring te vertellen
Sorry maar moet er eigenlijk wel een beetje om lachen.. Al is het wel heftig.Maar wel goed dat ze het zo opvangen ipv erg geschrokken zijn. (Weet niet of jullie aan carnaval doen maar dan heb je al een outfit)
Stoer hoor! En petje af voor jou, want de meesten hadden de schouders opgehaald en waren doorgelopen.