Wazig zien met linkeroog

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ecosa, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    IK ben 21 weken zwanger en sinds 2 dagen zie ik wazig met mijn linkeroog. Lijkt net of ik een traanoog heb, maar dat is niet zo. Het is een beetje zoals hoe je ziet wanneer je een migraine aanval krijg. Wrijven in mijn oog of knipperen ofzo helpt niet, maakt het alleen maar erger.
    Ik ben gisteren in het ziekenhuis geweest maar ze konden het niet relateren aan mijn bloeddruk ofzo. Ze dachten dat het een soort sluimerende migraine aanval kon zijn.
    Nu hoor ik net van iemand dat het ook een teken van zwangerschapssuiker zou kunnen zijn? Ik weet het niet meer. :(

Herkent iemand dit?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het kan idd een teken van diabetes zijn, wel of niet zw. gerelateerd. ik heb er al jaren eens in de zoveel last van. reden is niet bekend, ik ben kerngezond, heb geen migraine of suikerziekte. bij mij komt het meestal opzetten na stress.

hoeft dus niet ernstig te zijn!

3. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik heb dat ook hoor, en mijn suiker en bloeddruk zijn beide prima in orde. Ik zie met rechts vrij wazig met vlagen. Beetje zo´n gevoel van zand/tranen in je ogen. Heel irritant. Loop dus ook de hele tijd te wrijven.
    Heb geloof ik wel ergens gelezen dat het onder invloed van de zwangerschaps hormonen kan zijn dat je zicht iets achteruit gaat. Ik had voor de zwangerschap echt heel scherp en goed zicht, dus is heel raar voor mij dat ik nu best wazig zie af en toe... Naja, als het ook maar weer weg gaat na de geboorte kan ik er wel mee leven...

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik heb het ook en dan nog op beide ogen! Echt wel verveelend. Lang op een computerscherm of tv kijken lukt mij dus niet meer. Ik wijt het ook aan de zwangerschapshormonen maar ik ben dat niet zeker. Ik denk dat ik het voor de zekerheid maar eens navraag.

Liefs Stephanie

5. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik heb ook gehoord dat het gewoon bij de zwangerschap kan horen. Ik heb er zelf ook last van. En ik heb al min 8... Al je spieren worden slapper, dus zelfs ook je oogspieren kunnen dat laten merken, waardoor je minder scherp ziet...

Maar ik zou zeker geen diabetes uitsluiten, dat kan ook. De laatste keer dat ik geprikt ben was mijn suiker goed, dus daarom weet ik dat het bij mij niet daarvan komt.

6. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Gestolen van de website van Specsavers:

Gefeliciteerd
    Het moet een spannende tijd voor u zijn, zeker wanneer het uw eerste kind is. Natuurlijk maakt uw lichaam tijdens de zwangerschap vele veranderingen door. Het zal u misschien verbazen dat dit ook met uw ogen het geval kan zijn. Het goede nieuws is dat de meeste moeders spoedig na de bevalling hun normale gezichtsvermogen weer terugkrijgen.

Het gezichtsvermogen kan in geringe mate verslechteren door schommelingen in de hormoonhuishouding. Aanstaande moeders kunnen ook last hebben van droge ogen, een wazig of vertekend beeld, vlekken en drijvers (kleine celclusters die van de binnenkant van het oog loslaten en in de gelei drijven waarmee het oog is gevuld).

Mocht u last hebben van een van deze problemen, maakt u zich dan niet ongerust. De kans is groot dat zij op natuurlijke wijze zijn ontstaan en dat ze op dezelfde manier na de geboorte van uw kind ook weer verdwijnen. Maar het is wel van belang naar uw opticien of dokter te gaan indien een van deze problemen zich voordoet, voor het geval het om een ander symptoom dan hormonale veranderingen gaat.

Deel Deze Pagina