Vandaag had ik voor de tweede keer deze week dat ik potseling erge vlekken voor mijn ogen kreeg. Zo erg dat ik haast niets meer kon zien. Na een uurtje ofzo nam dit af. Op het moment dat ik op t net op zoek ga naar wat t zou kunnen zijn, kom ik alleen maar op zwangerschapsvergifteging uit . Dat lijkt me onwaarschijnlijk want ik had vorige week nog een bloeddruk die wat aan de lage kant was. Zo snel kan dat toch niet gaan? Iemand suggesties wat t zou kunnen zijn?
jeetje lizzy, ik heb geen idee...wel vervelend! hoop dat iemand iets weet, anders toch even de vk bellen!?
had ik ook geregeld tijdens mijn zwangerschappen schijnt dat je kleintje steunt tegen een zenuw die te maken heeft met je gezichtsveld beetje gek he hihihi maar ik heb het nagevraagt en dat kreeg ik als antwoord zijn net zigzag beeldjes fel of zwart gekleurd
Bedankt Sweetpee! Ik heb helaas geen verloskundige, en ik zou het ziekenhuis wel kunnen bellen, maar dan moet ik "even" langskomen.... Das ruim 40 min. met de auto hier vandaan..
toch zou ik er niet mee rond blijven lopen, het klinkt namelijk best link... enne een te lage bloeddruk kan eventueel ook klachten veroorzaken... Karin
Ik heb ook af en toe last van vlekken voor mijn ogen. Het lijkt dan net of er water voor mijn ogen langs loopt. En het is ook niet het hele gezichtsveld, maar een stukje. Dat is erg irritant en trekt na een half uurtje meestal weer weg. Vaak heb ik er last van als ik ontbeten heb en suikers heb gehad. Ik heb in ieder geval ook geen last van een hoge bloeddruk. Kun jij een patroon ontdekken in wanneer je er last van hebt? Als het erg is en je vaak last hebt anders gewoon even je vk of ha vragen. Gr. Suusje
@Suusje, ik heb inderdaad ook al nar een patroon gezocht, maar kan m echt niet ontdekken. Morgen moet ik naar de gyn, eens kijken wat zij er van zegt. Ik laat het jullie weten.
Ik heb hier ook al een paar keer last van gehad. Vooral als ik druk ben geweest. De eerste keer raakte ik helemaal in paniek en ben 's nachts nog naar de huisartsenpost geweest. Bij mij was het een vorm van migraine. En echt een teken dat ik me te druk gemaakt heb. Als je het niet vertrouwd zou ik echt even naar de huisarts gaan.
Bij mij komt het door bijv. te snel opstaan als ik gehurkt heb gezeten of iets op de grond heb gepakt ofzo, dan wordt het helemaal zwart voor mijn ogen. Soms heb ik ook pijnlijke ogen, vooral van vermoeidheid. Maar normaalgesproken geen klachten. En klinkt toch iets anders dan wat jij hebt. Succes, snel melden bij je VK zou ik zeggen!
Ik zou het toch je bloeddruk even laten checken, hoor! Het kan inderdaad zoals je zelf al zegt een symptoom van zwangerschapsvergiftiging zijn. Mijn zus had daar de zwaarste vorm van (het HELLP-syndroom) en zij had dat o.a. ook. Zwangerschapsvergiftiging kan acuut optreden en kan erg gevaarlijk zijn, voor jou en je kindje. Je bloeddruk van vorige week hoeft dus helemaal niets te zeggen.