Wazig zien, vlekken voor ogen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lizzy, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Vandaag had ik voor de tweede keer deze week dat ik potseling erge vlekken voor mijn ogen kreeg. Zo erg dat ik haast niets meer kon zien. Na een uurtje ofzo nam dit af. Op het moment dat ik op t net op zoek ga naar wat t zou kunnen zijn, kom ik alleen maar op zwangerschapsvergifteging uit :( . Dat lijkt me onwaarschijnlijk want ik had vorige week nog een bloeddruk die wat aan de lage kant was. Zo snel kan dat toch niet gaan? Iemand suggesties wat t zou kunnen zijn?

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    jeetje lizzy, ik heb geen idee...wel vervelend! hoop dat iemand iets weet, anders toch even de vk bellen!?

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    had ik ook geregeld tijdens mijn zwangerschappen

schijnt dat je kleintje steunt tegen een zenuw die te maken heeft met je gezichtsveld

beetje gek he hihihi maar ik heb het nagevraagt en dat kreeg ik als antwoord

zijn net zigzag beeldjes fel of zwart gekleurd

4. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt Sweetpee!
    Ik heb helaas geen verloskundige, en ik zou het ziekenhuis wel kunnen bellen, maar dan moet ik "even" langskomen.... Das ruim 40 min. met de auto hier vandaan..

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    toch zou ik er niet mee rond blijven lopen, het klinkt namelijk best link... enne een te lage bloeddruk kan eventueel ook klachten veroorzaken...

Karin

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik heb ook af en toe last van vlekken voor mijn ogen. Het lijkt dan net of er water voor mijn ogen langs loopt. En het is ook niet het hele gezichtsveld, maar een stukje. Dat is erg irritant en trekt na een half uurtje meestal weer weg. Vaak heb ik er last van als ik ontbeten heb en suikers heb gehad. Ik heb in ieder geval ook geen last van een hoge bloeddruk. Kun jij een patroon ontdekken in wanneer je er last van hebt? Als het erg is en je vaak last hebt anders gewoon even je vk of ha vragen.

Gr. Suusje

7. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    @Suusje, ik heb inderdaad ook al nar een patroon gezocht, maar kan m echt niet ontdekken.
    Morgen moet ik naar de gyn, eens kijken wat zij er van zegt.
    Ik laat het jullie weten.

8. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb hier ook al een paar keer last van gehad. Vooral als ik druk ben geweest. De eerste keer raakte ik helemaal in paniek en ben 's nachts nog naar de huisartsenpost geweest. Bij mij was het een vorm van migraine. En echt een teken dat ik me te druk gemaakt heb. Als je het niet vertrouwd zou ik echt even naar de huisarts gaan.

9. Sijke

Sijke Bekend lid

Bij mij komt het door bijv. te snel opstaan als ik gehurkt heb gezeten of iets op de grond heb gepakt ofzo, dan wordt het helemaal zwart voor mijn ogen. Soms heb ik ook pijnlijke ogen, vooral van vermoeidheid. Maar normaalgesproken geen klachten.
    En klinkt toch iets anders dan wat jij hebt.

Succes, snel melden bij je VK zou ik zeggen!

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik zou het toch je bloeddruk even laten checken, hoor! Het kan inderdaad zoals je zelf al zegt een symptoom van zwangerschapsvergiftiging zijn. Mijn zus had daar de zwaarste vorm van (het HELLP-syndroom) en zij had dat o.a. ook.

Zwangerschapsvergiftiging kan acuut optreden en kan erg gevaarlijk zijn, voor jou en je kindje. Je bloeddruk van vorige week hoeft dus helemaal niets te zeggen.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kan ook een lage bloeddruk zijn. Dit is vervelend voor jezelf, maar niet gevaarlijk voor de baby.

Deel Deze Pagina