Wij vieren altijd een kerstdag met de hele familie en dan maakt iedereen in de familie een gang voor het kerstdiner. Dit jaar heb ik het voorgerecht en ik kom maar niet op een goed idee. Het probleem is dat t ook nog aan allerlei eisen moet voldoen want de een wil dit niet en de ander dat niet.. - mijn man eet geen varkensvlees en geen rauw vlees, (hier vallen de pate en de carpachio's al weer af) - geen soep want dan zit iedereen zo vol dat de volgende gerechten niet gegeten worden. (ervaringen van kerstjaren ervoor) - geen zalm (vind dat zelf super jammer, ken lekkere gerechtjes met zalm, maar heb 2 familie leden die t niet lekker vinden) - geen salade met geitenkaas want dat hebben we al andere jaren verschillende keren gehad en t moet wel een beetje anders zijn., - geen champions, die lust ik zelf niet Dus een heleboel eisen maar misschien dat iemand een goed idee met me wil delen.
kipcocktail? garnalencocktail tonijncarpaccio miniwrap met vulling van kip ofzo? ceasersalade witlofschuitje met krabsalade
een klein (amuse) glaasje soep op een rechthoekig bord met een bolletje (breek) brood on the side met zelfgemaakte kruiden boter.
of kijk hier eens: Amuse-Recepten ~ De lekkerste recepten voor een klein voorafje of hapje! Daar heb ik de rosbief/bietjes amuse vandaan en die lijkt me erg lekker!
hihi - jullie doen precies hetzelfde als wij. Ik was vorig jaar "eigenaar" van het voorgerecht voor het kerstdiner, ik heb toen pittige tonijntartaar gemaakt: Recept Pittige Tartaar Van Verse Tonijn Met Pesto-couscous | Smulweb.nl zonder de couscous overigens ... leuk in een klein (plastic) glaasje, of als je een ronde steker hebt, dan mooi op een bord.
mmmm ik zie al allerlei lekkere dingen voorbij komen. Misschien doe ik ind wat verschillende dingetjes, dat je dan kan kiezen. We zijn met zijn 12en. Iedereen bedankt hoor, hier kan ik zeker iets mee
Ik wilde ook al meloen met parmaham zeggen.. Geitenkaas met honing uit de oven.. Garnalencoctail (garnalen, sla, manderijntje, saus) super simpel, en lekker!
carpaccio zelfgemaakte soep ragout in een pasteibakje meloen met ham. salade met een zacht kaasje en honing. even google doet wonderen.