Ik ben weer bezig met een boek schrijven ( o wat is dat toch heerlijk!) en zoek nog naar wat mooie zinsnedes/uitdrukkingen om het geheel wat meer cachet te geven. Ik heb er al best wat, maar meer is welkom. ik bedoel niet zozeer allerlei ingewikkelde, weinig voorkomende uitdrukkingen maar meer iets in de trant van: 'hij deed een halfslachtige poging tot' ipv 'hij probeerde om' 'ik had mijn twijfels' ipv ' ik twijfelde' 'ze maakte aanstalten om te vertrokken' ipv 'ze stond op om te vertrekken' 'ik rende als een bezetene ' ipv 'ik rende keihard' ik heb al oa: ik moest bekennen tot mijn ontsteltenis/afgrijzen/opluchting/ergernis ik schoot in de lach ik pakte mijn biezen als een bezetene van de wijs brengen het duizelde me toen ik hem in het oog kreeg het schaamrood op de kaken ik zag me genoodzaakt ik staarde haar verbluft aan tot op de bodem uitzoeken hij zweeg in alle talen ik zette gretig mijn tanden in ik was niet echt onder de indruk van wie o wie vindt het leuk om dit lijstje aan te vullen? dank!
Hedendaags ipv vandaag Gedesillusioneerd ipv teleurgesteld Bombastisch Frivool Wie het kleine niet eert De pot verwijt de ketel Campingsmoking Wrok