Ik ben per 8 september 2014 ziek tgv zwangerschapsgerelateerde klachten. Mijn tijdelijke contract liep af op 15-2-2015 Na mijn verlof ben ik opnieuw ziekgemeld door zwangerschaps/bevallings gerelateerde klachten. Andere klachten waarvoor ik voor mijn verlof was ziek gemeld. Ik zie de klachten die ik nu ervaar voor de lange termijn helaas niet meer verbeteren omdat ik voor de zwangerschap al langere tijd last had van deze klachten. Tegen beter weten in heb ik een fysiek zware baan gehad en heb ik het daarmee verpest. In mijn 2e zwangerschap zware bekkeninstabiliteit gehad, altijd blijven zeuren en door deze 3e zwangerschap is het in alle hevigheid terug en blijft de pijn en alle ongemakken aanwezig. Mijn man heeft wel inkomen door werk, maar voor het financiele plaatje moet ik wel een inkomen ernaast hebben. Wat gebeurt er als ik nu al weet dat ik voor de toekomst geen werkzaamheden meer kan uitvoeren? Blijf ik dan eerst 104 weken in de ziektewet? Welke uitkering sluit daar op aan? Of kan ik nu alvast een uitkering voor de langere termijn aanvragen? Mvg mamama
Hallo Mamamama85, Je ziektewetuitkering stopt inderdaad na twee jaar. Daarna kun je misschien een WIA-uitkering krijgen, dat is voor als je langdurig arbeidsongeschikt bent. Als je ongeveer een jaar en negen maanden ziek bent, sturen we je een brief waarin staat hoe en wanneer je WIA aanvraagt. Tot die tijd hoef je zelf helemaal niets te doen. Op onze website vind je actuele informatie over de WIA. Ik wens je veel sterkte met je gezondheid! Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV