Contract laten verlopen vóór of tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ennas86, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hallo,

Ik ben 17 maart uitgerekend van mijn 2e kindje. Nu is het zo dat mijn contract begin november afloopt, hij mag daarna nog 1x verlengd worden.
    Nu had ik het met mijn werkgever erover. Hij wil mijn contract weer verlengen tot aan mijn zwangerschapsverlof.
    Nu is mijn vraag : als het contract afloopt vóór mijn verlof, dan kan ik ww aanvragen. Maar als mijn contract ín mijn verlof afloopt, wat krijg ik dan? Ook de 70% van mijn huidige salaris?

Alvast bedankt!

Groetjes ennas86

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ennas86,

Je vraagt hoe je WW-uitkering wordt berekend als je contract eindigt tijdens je verlof.

Als je contract afloopt tijdens je verlof heeft dit geen invloed op de hoogte of duur van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Krijgt tot dat moment betaald van je werkgever? Dan vraagt UWV je met een brief je rekeningnummer door te geven zodat we de uitkering aan jou kunnen gaan betalen. Ben je na je verlof nog werkloos? Dan kun je alsnog een WW-uitkering aanvragen.

De hoogte van een WW-uitkering wordt berekend op basis van het inkomen dat je verdiende in het jaar voor je werkloos bent geworden. UWV gaat daarbij vanaf de voorlaatste maand een jaar terug. De WAZO en/of Ziektewet-uitkering die je in dat jaar hebt ontvangen telt mee voor deze berekening.

De uitkomst van deze berekening is jouw WW-maandloon. Hiervan ontvang je de eerste 2 maanden 75%. De overige duur van de uitkering ontvang je 70% van het WW-maandloon.

Actuele informatie over de berekening van de hoogte van je WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Oke! Bedankt voor de uitleg! 😊

4. UWV