Verlof aanvragen via werkgever of zelf?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door meike1234, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Hallo,

Waarschijnlijk gaat mijn contract niet verlengt worden. Einde van mijn contract is 5 november. Begin van mijn verlof zou half oktober zijn. Moet mijn werkgeven evengoed nog verlof aanvragen en gaat het daarna automatisch over of moet ik er zelf nog iets aan doen?

Ook vroeg ik me af of zwangerschapsverlof wordt uitbetaal via de werkgever of via uwv?

Mvg,

Meike

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Meike,

Erg vervelend dat je contract 5 november afloopt en waarschijnlijk niet wordt verlengd.

Je wilt weten hoe het nu verder gaat met de aanvraag van je zwangerschapsverlof.

Je werkgever vraagt de zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) tussen de 2 en 4 weken voor de ingangsdatum van je verlof voor je aan.

Op het aanvraagformulier geeft de werkgever aan dat je dienstverband tijdens het verlof wordt beëindigd en per wanneer.

Je werkgever kan ook aangeven of de uitkering aan de werkgever zelf of rechtstreeks aan jou betaald moet worden. Je kunt het beste even met je werkgever overleggen wat voor jullie het meest handig is.

Actuele informatie over de WAZO-uitkering vind je op deze pagina.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina