wazo aanvraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door zwendel, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwendel

zwendel Niet meer actief

Ik heb een paar vraagjes met betrekking tot heb uitbetalen van een wazo uitkering.

Ik heb nu een ww uitkering ivm niet verlengen van contract door zwangerschap. Heb een betaling gekregen op 14 december. Ga 31 december met verlof (aangevraagd bij UWV)

- Krijg ik dan nu mijn ww uitkering eerder uitbetaald dan elke 4 weken dit zou ander nl zijn rond 14 januari?

- Klopt het dat je de wazo uitkering elke week uitbetaald krijgt?

- heb begrepen dat de wazo 100% is van je loon, is dit dan 100% van mijn laatste loon bij mijn baas of 100% van de uitkering? (zit per 1 september thuis en solliciteer me 6 keer in de rondte )

alvast bedankt voor de moeite.

groetjes Zwendel

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Zwendel,

Betaling van de WW
    Je WW-uitkering wordt afgesloten ivm met je zwangerschapsverlof (30-12-2011).
    Dit betekent dat je komende WW-betaling na beëindiging wordt overgemaakt. Ook wordt dan het vakantiegeld betaald dat je in de WW hebt opgebouwd.

Betalingen van de WAZO
    UWV beoordeelt je recht op WAZO binnen 4 weken na je ingangsdatum van je verlof. De eerste betaling krijg je zodra de aanvraag is beoordeeld. Dat kan dus maximaal 4 weken duren. Na de eerste betaling ontvang je iedere week een vervolgbetaling.

Hoogte van de WAZO
    Bij de aanvraag van je WW-uitkering is je dagloon berekend. In de WW kreeg je daarvan 75% of 70% uitgekeerd. Bij de WAZO wordt van hetzelfde dagloon 100% uitgekeerd. De WAZO-uitkering is dus hoger dan de WW-uitkering.

Actuele informatie vind je hier.

Fijne feestdagen en verlof toegewenst.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina