Oneens met de werkdagen

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Peepz, Aug 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peepz

Peepz Lid

Dec 10, 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik werk 20 uur in de week en ben daar flexibel mee.de ene week 8 uurs diensten de andere misschien 4 uurs diensten.het hangt er maar vanaf hoe ik rooster technisch ingepland sta.

na mijn bevallingsverlof ga ik weer aan het werk en heb mijn leidinggevende gevraagd om mij een vast rooster te geven en meteen ook gevraagd dat ik minder dagen wil werken.

Nu heeft hij een rooster voor me gemaakt wat ik niet zo fijn vind.
    Namelijk
    Week 1
    maandag vrij
    Dinsdag 4 uur
    Woensdag 4 uur
    Donderdag 4 uur
    Vrijdag 4 uur
    Zat/zon.vrij

Week 2
    Maandag vrij
    Dinsdag 4 uur
    Woensdag 4 uur
    Donderdag 4 uur
    Vrijdag vrij
    Zaterdag 4 uur
    Zondag 8 uur

Dat betekent dat mijn kind 4 dagen naar de crèche moet wat ik helemaaaaaal niet wil.
    Hoe staan jullie hier tegenover.

Ouderschapsverlof is bij ons onbetaald dat is dus niet haalbaar voor mij.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Kan je niet gewoon vaste dagen aangeven dat je wil werken? 7 dagen beschikbaar is niet handig natuurlijk, alhoewel ik niet weet in welke sector je werkt?

3. Peepz

Peepz Lid

Dec 10, 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb al gezegd dat ik 2 hele dagen wil werken en een halve dag maar dat is niet haalbaar ivm met andere collega's die meer uren werken.
    Gezien ik er maar 20 werk moet hij ze verdelen in min.4 dagen dat lijkt mij verzonnen taal.

Ik werk in de v&v als restaurant medewerkster.

4. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

Jul 9, 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dit geen vast rooster aangezien je niet op vaste dagen werkt. Ene keer wel en andere keer niet op vrijdag.
    Dus heb je flexopvang nodig wat ook weer duurder is.
    Afhankelijk van je werktijden heb je dan wel halve dagen nodig 😉

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als je in de horeca werkt is het wel vrij normaal dat je op zaterdag en zondag ingeplant wordt. Kan je man niet inspringen? Zoals ik het zie heb je de ene week 4 dagen creche nodig maar de 2de week maar 2 (er van uit gaande dat je man niet in het weekend werkt).

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Kun je je kindje alleen hele dagen wegbrengen? Of ook halve zonder hele te moeten betalen?

Je werkt nu onregelmatig? Ook halve diensten een weekenden?

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij ons op de opvang kun je wel halve dagen afnemen en andere momenten op de even als op de oneven weken. Dus dat zal vast te regelen zijn. Misschien is onderstaand tegenvoorstel iets fijner voor je? Het scheelt weer 1 dag per week opvang (ervan uitgaande dat jouw partner in het weekend thuis is). En je zou dan iedere woensdag en vrijdag standaard vrij zijn... Dus de opvang is max 2 dagen na elkaar.

Ma 4 uur
    Di 4 uur
    Wo vrij
    Do 4 uur
    Vrij vrij
    Zat 8 uur
    Zon vrij

Ma 4 uur
    Di 4 uur
    Wo vrij
    Do 4 uur
    Vrij vrij
    Zat vrij
    Zo 8 uur

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

Jul 6, 2014
    1,263
    119
    63
    Ik zou je cao even nalopen. In die van ons staat bijvoorbeeld dat de recht hebt op 22 vrije weekenden en er staat dat als je een kleiner contract hebt, je uren niet over veel dagen verdeelt mogen worden. Dus iemand met 16 uur mag er vanuit gaan dat die uren verdeeld worden over 2 of 3 dagen. Misschien geeft jouw cao daar ook een richtlijn over en kan je daarmee naar de werkgever. Net als dat je recht hebt op vaste vrije dagen ed.

9. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Wat staat er in je cao m.b.t. spreiding van het aantal uren over een maximum aantal dagen?

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Je zegt dat je minder als 20 uur wilt gaan werken maar je 2e week zit je op 24 uur. Dit klopt dan ook niet.

Is het bij jullie sowieso gebruikelijk dat je om en om de weekenden werkt? Is bijvoorbeeld 3x6 geen optie?

11. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    In het voorstel van haar werkgever werkt ze de ene week 16 uur en de andere 24. Is gemiddeld 20 uur per week.

Ik zou ook proberen om elke week 1 hele dag te krijgen.

12. Gerbera79

Gerbera79 Actief lid

Jun 24, 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werk je in de zorg ? Zo ja dan mag je je handen dichtknijpen met een "vast" rooster

13. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Het lijkt mij eigenlijk wel een fijn rooster. Je kunt je kindje nu halve dagen naar de crèche brengen. En dan hoeft hij/zij je niet zo lang te missen.
    Maar als je dat echt niet wilt zou ik gewoon eens praten met je werkgever, vóórdat je met cao teksten gaat schermen.

Share This Page