Proeftijd en de ww in

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door bezigbijtje, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik ben na mijn verlof (deze liep tot 2augustus) de ww in gegaan. 14 augustus heb ik nieuw werk gevonden. Het leek me erg leuk maar ik merk dat ik het lichamelijk niet aankan. Het is erg zwaar en veel bukken waardoor ik erg last van mijn rug heb.

Ik heb proeftijd tm 13oktober, maar mijn vraag is nu. Als ik hier mee stop om lichamelijke redenen, wat zijn de mogelijkheden dan? Kan ik de ww in?

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad bij iets in mijn eigen sector en daar hoor ik komende week meer van. En ik zou daar waarschijnlijk half okt aan de slag kunnen. Dus inprincipe zou ik er niet heel lang uit zijn.... Ik kan ddaar al inval werk doen tot die tijd. Maar dat is onzeker en niet genoeg om van rond te komen ivm vaste lasten.

Kunt u mij helpen wat de mogelijkheden zijn, als deze er zijn?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Bezigbijtje,

Ik begrijp dat je wilt weten of je recht hebt op een WW-uitkering wanneer je in je proeftijd stopt.

In veel gevallen krijg je geen WW-uitkering als je ontslag neemt in je proeftijd.

- Neem je om gezondheidsredenen ontslag?

Dan beoordeelt een arts van UWV of je een goede reden had om ontslag te nemen.

Je kunt dan mogelijk een WW-uitkering krijgen als de bedrijfsarts of een behandelend arts je heeft geadviseerd om ontslag te nemen.

Actuele informatie over ontslag in proeftijd vind je hier.

- Ben je ziek geworden door problemen op je werk?

Je kunt je dan ziek melden bij je werkgever.
    Meer informatie over ziek melden vind je hier op onze website.

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina