bezwaar maken of niet..

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door WaZa, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WaZa

WaZa Lid

13 jan 2015
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wie kan mij helpen? Het Is een erg lang verhaal en indien u interesse heeft om het hele verhaal te lezen kunt u het bericht terug vinden onder mijn naam..

Maar in het kort:

Ik ben nu 16 weken zwanger, waarvan ongeveer 10 weken in de ziektewet. Ik kwam met overspannenheids klachten in de ziektewet en sinds begin van de ziektewet heb ik er alleen maar meer klachten bij gekregen, want kwam er na de diagnose pas achter dat ik zwanger Was.

Vandaag heb ik mijn eerste gesprek sinds ik in de ziektewet zit bij het UWV gehad, en nu Is mijn uitkering gestopt terwijl de klachten nog steeds aanwezig zijn en er nog klachten zijn bijgekomen.

Volgens de mevrouw van het uwv heb ik geen recht meer op een ziektewet uitkering omdat ik niet val onder het protocol van de ziektewet. Volgens deze protocol voldoe ik alleen aan de voorwaarden indien ik mijn kindje dreig te verliezen (vroeggeboorte) of dreig een ziekte te ontwikkelen zoals hoge bloeddruk of suikerziekte of bedrust nodig heb.

Verder moet ik volgens deze mevrouw paracetamol slikken tegen de pijnen of geen paracetamol slikken en leven met de pijnen. De ene zwangerschap Is nou eenmaal zwaarder als de ander zoals ze heeft gezegd..

Daarnaast weet mevrouw dat ik in het begin met de klachten naar de huisarts ben geweest omdat ik symptomen merkte die ik ook Had toen ik depressief Was.

Echter na deze beslissing zie ik het allemaal erg somber in, na veel tegenslagen in mijn 16 weken zwanger kan ik dit er gewoon niet bij hebben.

Ik voel mezelf weer naar dat donkere diepe dal gaan, waar ik zo blij Was dat ik er weer uit Was.

Heeft het nut om bezwaar te maken tegen deze beslissing? Of zijn mijn kansen klein om toch nog recht te hebben op een ziektewet en kan ik mezelf de moeite besparen? Recht op een ww heb ik niet aangezien ik alleen maar bijbaantjes heb gehad vanwege studie en langdurige ziektewet vanwege depressie.

Volgens de mevrouw van het uwv moet ik juist werken met psychische klachten om er zo uit te komen dus ik schat mijn kansen klein in? Terwijl ik naast psychische klachten ook veel andere klachten heb..

Mocht er interesse zijn in het hele verhaal dan kunt u deze lezen als u drukt op mijn naam..

Alvast bedankt voor de hulp..

Mvg,

WaZa

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste WAZA,

Ik heb je volledige verhaal doorgelezen.
    Heftige situatie.
    Fijn dat je van een aantal verschillende forumleden een bemoedigende reactie hebt ontvangen.

Kort samengevat geef je aan dat je door UWV hersteld bent verklaard terwijl je zelf vindt dat je vanwege je gezondheid niet kunt werken.
    Je wilt van ons weten of het zinvol is om bezwaar te maken tegen het stopzetten van je Ziektewet-uitkering.

In jouw situatie kun je inderdaad bezwaar maken tegen de beslissing van UWV.
    UWV zal dan opnieuw naar jouw situatie kijken en of het stopzetten van je Ziektewet-uitkering wel of niet terecht is.
    Je hoeft niet bang te zijn dat je te maken krijgt met dezelfde verzekeringsarts van UWV.
    Om een eerlijke nieuwe beoordeling te krijgen wordt deze uitgevoerd door een andere arts van de afdeling Bezwaar en Beroep.

Actuele informatie over het indienen van bezwaar vind je op deze pagina.

Ik wens je heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina