Ziektewet uitkering na vaststelling ouderschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door evelien297, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Goedemorgen!

Even een vraag. Ik zit tot aan mijn zwangerschapsverlof al 11 weken thuis in verband met bekkeninstabiliteit. Nu hoop ik natuurlijk dat ik gewoon weer kan gaan werken na mijn zwangerschapsverlof, maar stel dat ik er dan nog steeds last van heb (of erger is geworden) hoe word ik dan uitbetaald? In verband met ouderschapsverlof wat al is vastgelegd met mijn werkgever ga ik 66% werken en krijg ik dus ook minder uitbetaald. Stel dat ik dus nog ziek ben na mijn zwangerschapsverlof, hoeveel krijg ik dan uitbetaald? 100% (dus gewoon fulltime salaris) of 66% omdat ik dat al had afgesproken met mijn werkgever?
    Alvast bedankt!

Evelien

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Evelien,

Je denkt na afloop van je zwangerschapsverlof nog ziek te zijn.
    Je had met je werkgever al afgesproken dat je ouderschapsverlof zou opnemen en wilt weten hoeveel je werkgever je dan uit moet betalen.

Wanneer je na afloop van je verlof nog ziek bent, meld je dat bij je werkgever.
    Als je ziek bent door de zwangerschap of bevalling dan kan je werkgever je bij UWV ziek melden.
    Je zal dan van UWV een Ziektewet-uitkering krijgen.

De betaling van je Ziektewet gaat meestal via je werkgever.
    Op jouw verzoek kunnen we de Ziektewet ook direct aan jou betalen.

De hoogte van de ziektewet is 100% van het dagloon zoals je ook voor ingang van je zwangerschapsverlof kreeg.
    Eerder afgesproken ouderschapsverlof is niet van invloed op de hoogte van je Ziektewet uitkering.

Met vriendelijke groet,
    Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina