contracturen, overwerk en betaling verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door unknowable, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unknowable

unknowable Niet meer actief

Dag, ik heb een contract van 20 uur, maar werk structureel meer. Zeker wel 30 a 35 uur per week. Krijg alle extra uren gewoon uitbetaald, dus helemaal prima.

Vraag me af hoe het tijdens mijn verlof gaat. Kijkt het UWV dan naar de contracturen of naar bijv. hoeveel ik afgelopen jaar gemiddeld gewerkt heb?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste unknowable,

Je wilt weten hoe de hoogte van je zwangerschapsverlof wordt vastgesteld.

De zwangerschapsuitkering is 100% van je dagloon.

Het dagloon wordt berekend op basis van het Sociale Verzekeringsloon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin je zwangerschaps- en bevallingsverlof begon.

Hierbij kijkt UWV naar de periode van één jaar, die eindigt op de laatste dag van de voorlaatste maand of vier weken voorafgaand aan de eerste dag van het verlof.

Het Sociale Verzekeringsloon is het loon waarover je belasting en sociale premies hebt betaald.
    Op je loonstrookje kun je dit terug te vinden.

Dit SV-loon wordt gedeeld door 261, het gemiddelde aantal dagloondagen in één jaar.
    De uitkomst hiervan is het dagloon.

Actuele informatie over de berekening van de zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina