ik zit vanwege mijn zwangerschap 100% in de ziektewet. Echter heb ik nu intern gesolliciteerd op een nieuwe baan en ik ben hiervoor aangenomen. Mijn uren gaan alleen van 28 naar 32 uur per week. Mijn werkgever geeft aan, dat waarschijnlijk uwv het niet accepteer aangezien hun dan meer moeten gaan betalen. Ik snap dat deel, maar goed ik ben toch aangenomen... Ik kan wel een deel van mijn nieuwe baan vervullen. Is het dan mogelijk dat ik 80% wordt ziekgemeld en 20% werk en m’n contract dan dus toch kan worden aangepast? Hoe werkt dit nu echt? Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Beste Xrose, Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Je hebt twee vragen. Gaat je Ziektewet-uitkering omhoog als je contracturen uitbreiding krijg en hoe zit het met ziek zijn en gedeeltelijk werken? Ik beantwoord deze graag. Je geeft aan dat je al een Ziektewet-uitkering hebt dan is de hoogte al vastgesteld. Hoe wordt de hoogte van de Ziektewet-uitkering berekend? Als je na ingang van je Ziektewet-uitkering contracturen uitbreiding krijgt dan verandert de hoogte van je Ziektewet-uitkering niet. Mag ik je tweede vraag anders benaderen? Als je ziek bent ten gevolgen van Zwangerschap en je werkt gedeeltelijk dan blijf je 100% ziek gemeld bij UWV maar worden de gewerkte uren verrekend met je Ziektewet-uitkering. Ik ga ervan uit dat wij de Ziektewet-uitkering betalen aan de werkgever en de werkgever je loon doorbetaald. Zo ja, dan regelt de werkgever dit verder met UWV. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam.