wazo gelijk naar mij over laten maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ga per 1 jan met verlof, ik stop dan ook met werken. Wordt dan mijn zwangerschapsverlofuitkering gewoon naar mij over gemaakt omdat ik dan uit dienst ben?

(heb het ook bij het uwv team gevraagd want aan de tel nam zo'n klungel op die het niet helemaal snapte geloof ik.. ik maak me er een beetje druk om door mn hormonen geloof ik :D dus ik hoop dat hier iemand is die weet hoe dat zit :) )

2. Als het goed is wordt de WAZO gewoon naar jou over gemaakt, omdat je dan uit dienst bent.

Als je nog een werkgever had gehad op dat moment dan zou het naar de werkgever gaan, en de werkgever had jou gewoon bij je loon moeten uitbetalen..

Maar je geeft zelf al aan dat je geen werkgever meer hebt dan, dus dan moet het naar jou toe worden overgemaakt..

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oke, dus dan komt het allemaal goed :)

Ik ben in dienst bij mij man's bedrijf, helemaal officieel zeg maar. En vanaf volgende week start ik ergens anders ook tot 31 december, het was even zo'n geregel allemaal dat ik er even geen gat meer in zag, maar als dat gewoon allemaal geregeld is met die uitkering komt het allemaal goed :)

4. Je moet als het goed is, uiterlijk 8 weken voor de uitgerekende datum, ff bellen met het UWV om het aanvraagformulier voor de WAZO te bestellen.
    Die moet je dan opsturen met een verklaring van de VK of GYN.

Op de site van het uwv staat deze info ook trouwens..

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh mooi, kan ik dat gewoon zelf doen? Ik dacht dat de werkgever dat moest doen :)

Ik heb het uwv gebeld, maar kreeg echt een hele nieuwe aan de lijn geloof ik :) Hij zei, weet het uwv al dat je per 1 januari met verlof gaat? Ik zei nee, want dat moet ik toch pas in december aangeven, 8 weken voor mn bevallingsdatum? Oh ja, zegtie, ja..... ik denk dat u gelijk heeft. Toen heb ik een kwartier in de wacht gestaan en zei hij dat ik dan in december maar even moest bellen???

Maar op de site had ik dat nog niet gevonden hoe het zit als je ook gelijk uit dienst gaat zeg maar, heb je daar een link van? Dan sla ik dat even op :)

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjewel :)
    Hij staat er niet helemaal duidelijk bij, maar ik heb ook ergens gelezen dat als je bevallingsdatum binnen 10 weken nadat je uit dienst gaat valt, je in ieder geval gewoon recht hebt op de uitkering.
    Ik neem aan dat het dan allemaal goed komt :)

Deel Deze Pagina