Van ouderschapsverlof in zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Aiseria, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik probeer zo kort mogelijk mijn vraag te stellen.

In 2015 ben ik vanuit een 40uurs contract mijn zwangerschapsverlof in gegaan. 17/5/2015 is mijn dochter geboren en na het bevallingsverlof ben ik terug naar mijn werk gekomen op basis van 40uurs contract met 10uur per week ouderschapsverlof.

Nu ga ik vanuit deze positie straks weer met zwangerschaps/bevallingsverlof, ik ben 21/4/2017 uitgerekend.
    Mijn contract is dus nog steeds 40uur en ik heb al bevestiging dat mijn ouderschapsverlof van 10u per week loopt tot op de eerste dag van mijn zwangerschapsverlof.

Krijg ik tijdens mijn zwangerschaps/bevallingsverlof uitbetaald volgens die 40uur?

2. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Niemand die antwoord kan/wil geven?? Ik zie zoveel vragen direct beantwoord worden, maar hier geen reactie?

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Aiseria,

Allereerst mijn excuses dat ik zo laat op jouw bericht reageer!

Je wilt graag weten of je zwangerschapsverlof wordt berekend op basis van die 40 uur in je arbeidscontract.

Dit klopt inderdaad.
    Bij het berekenen van het dagloon voor de WAZO-uitkering kijken we niet naar het ouderschapsverlof.
    Wij berekenen het dagloon met het loon dat je verdiende voordat je ouderschapsverlof inging.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Met vriendelijke groet,
    Stella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina