Wat moet ik nou?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door urmylove, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urmylove

urmylove Niet meer actief

In mijn vorige woonplaats had ik geen recht op ww uitkering omdat ik niet lang genoeg gewerkt zou hebben. Dus zou ik bijstand krijgen maar die werd ook gelijk afgewezen in verband met dat ik dus een relatie heb. (Hier ben ik nog bezig met advocaat en alles, want dit was zo'n rare situatie waar dus niks van klopte toenertijd)

Inmiddels ben ik verhuisd naar een andere stad. (nu samenwonend) Nog steeds heb ik geen inkomen.Ik kan hier moeilijk aan het werk komen en heb zelfs naar vrijwiligerswerk gekeken. Ik sta ook bij uitzendbureaus ingeschreven maar ook die kunnen niks voor me betekenen.

Heb ik niet recht op een of andere vorm van inkomen, want dit kan toch niet? Ik ben ook zwanger en zo snel word ik dus niet ergens aan genomen, ondanks al mijn moeite die ik erin stop. W
    Ik zit zo in een hele financieel rotsituatie en kan geen kant op, en er moet toch echt brood op de plank komen, want alleen van het salaris van mijn vriend kunnen wij niet leven, straks zeker niet als we met zn drietjes zijn.

Help. Wat moet ik nou nog doen?!?!?! Ik ben echt radeloos.

:(

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Urmylove,

Je geeft aan dat al is vastgesteld dat je geen recht op een WW-uitkering hebt.
    Je wilt weten hoe jij en je partner jullie inkomen kunnen aanvullen.

Voor de bijstand geldt dat de gezinssituatie bepaalt wat het minimum is dat iemand kan ontvangen.
    Eerder is geoordeeld dat je geen recht op bijstand hebt in verband met het inkomen van je partner.
    Ligt het inkomen van je huidige partner onder het sociale minimum?
    Dan hebben jullie wellicht nu wel recht op een aanvulling van de gemeente.
    Je kunt dit bij je gemeente navragen.

Via de site www.berekenjerecht.nl kun je uitzoeken of er nog andere regelingen zijn waarop jullie aanspraak kunnen maken.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina