Na mn zwangerschapsverlof stop ik met werken.. Maar wanneer zal ik de brief opsturen? Ik denk zelf dat dat wel kan wachten ( 8 weken opzegtermijn) tot na de geboorte van ons kleintje.. omdat we na de geboorte 10 weken verlof hebben ( als ik t goed begrepen heb...)
Tja als je toch zeker weet te gaan stoppen zou ik hem gewoon alvast opsturen! Waarom zou je ermee wachten?
Er zit nog een stukje ongerustheid in me.. van "stel dat t niet gaat zoals ik vooraf had gedacht.." ( t echte doem-scenario dus) Aan andere kant.. Stel dat dat t geval is.. hoeveel trek heb je dan om weer te gaan werken, na 10 weken...
Niet echt niet. Het is dat het financieel echt niet haalbaar is voor mij om te stoppen, maar anders het ik het vandaag nog opgezegd. Moet donderdag werken voor 1e keer en mijn maag draait al om bij het idee om hem de hele dag te moeten missen.
Ik heb weleens het advies gehoord om in ieder geval te wachten tot het kindje er is. Mocht er dan iets mis gaan (doemscenario, maar altijd mogelijk) dan heb je in ieder geval je werk nog. Misschien vind je het dan na een paar maanden juist prettig om weer wat te gaan doen en dan hoef je niet eerst op zoek naar werk. Ik neem aan dat je al wel op je werk hebt aangegeven dat je niet meer terugkomt? Ze zullen tenslotte wel gevraagd hebben wat je van plan bent te gaan doen na je verlof? In dat geval is het sturen van je ontslagbrief toch slecht een formaliteit en kun je toch gewoon op je werk vragen wanneer ze die brief moeten hebben? Neem aan dat P&O je dat wel kan vertellen.
Ik ben ook gestopt met werken, ik heb dit wel bij mn hoofd aangegeven, maar er werd mij ook aangeraden om de brief pas na de bevalling op te sturen, eerder werd deze toch niet in behandeling genomen... Ik had de brief gewoon printklaar op de laptop staan, en 3 dagen na de bevalling, uitgeprint en opgestuurd
Ik zou in ieder geval wachten tot na de bevalling en verder de opzegtermijn in je contract aanhouden. Ik weet niet hoe "verhoudingen" op je werk zijn en in wat voor bedrijf je werkt (groot/klein), maar als je close bent met je collega's / leidinggevende en het zit je niet helemaal lekker kan je het natuurlijk altijd al eerder aangeven.
Ik heb in de 8e week, tijdens t functionerings gesprek al aangegeven straks te stoppen.. M'n manager vind t jammer voor het team maar persoonlijk een goede keuze. Aan de ene kant vind ik t zelf ook jammer, maar om goede en bij onze situatie passende opvang te vinden is hier heel moeilijk.. Maar gelukkig blijft er in de zorg volop werk en kom ik over een aantal jaar "gewoon' terug..
Ik sluit me aan bij het merendeel hier: Ik zou ook wachten tot je kindje er is. Het is je absoluut niet gegund dat er iets mis gaat, maar je weet maar nooit. Er kan vanalles gebeuren, je kan ook zelf bijv. ziek worden en de ziektewet in gaan, dan is het ook fijn als je nog inkomen hebt, zeker als je zelf niet voor je kindje zou kunnen zorgen bijv. Ik wil geen doemdenker zijn, maar het is wel goed om daar bij stil te staan. Stel je krijgt bijv. bekkeninstabiliteit na de bevalling en kunt daardoor niet volledig voor het kindje zorgen, dan zit je met de gebakken peren. Dus ik zou altijd adviseren pas na de geboorte die brief te sturen. groetjes mamatoB