Wazo uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ramoontjuh82, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hallo Webcareteam,

Waarom kan mijn Wazo uitkering niet omgezet worden in een ww uitkering. Waarom moet ik alles opnieuw invullen en opsturen?
    De uwv hebben al mijn gegevens al.

Ik heb wel een toekenningsbrief gehad maar daar stond dus geen einddatum in van mijn wazo uitkering dus ben ik te laat met mijn ww aanvraag. Kan ik hier wat mee doen?

Mvg

Ramoontjuh

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ramoontjuh82,

Je zwangerschaps-en bevallingsuitkering (WAZO) is een uitkering die je krijgt op basis van de wet Zorg en Arbeid. De WW-uitkering is vastgelegd in de Werkloosheidswet.
    Voor beide wetten gelden verschillende aanvraagprocedures en verschillende voorwaarden waaraan je moet voldoen om in aanmerking te komen. Vandaar dat een uitkering niet omgezet kan worden in een andere uitkering.

Als je voorafgaand aan je WAZO-uitkering een WW-uitkering hebt ontvangen en de maximale duur is niet bereikt, kan je telefonisch een verzoek doen om de WW-uitkering weer te activeren. Je kan dan bellen met de UWV Werknemerstelefoon: 0900-9294.
    Als dit niet het geval is kan je een aanvraagformulier voor de WW invullen op www.werk.nl
    Actuele informatie vind je hier.

Op je WW-aanvraag krijg je uiterlijk binnen 4 weken een beslissing van het UWV, gerekend vanaf je eerste dag werkloosheid of gerekend vanaf de ontvangstdatum van de aanvraag als deze later is. Helaas is er geen mogelijkheid om deze behandelingstermijn te verkorten.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina