geen recht op WW en bijstand en niet binnen 10 weken uitgerekend en nu?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kipsey, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kipsey

Kipsey Nieuw lid

5 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best webcarteam,

Het volgende: mijn ww loopt tot 2 juli, daarna heb ik geen recht op bijstand aangezien mijn partner ook verdient (tenminste dat was mijn indruk). Nu is het zo dat ik 2 november ben uitgerekend.
    Ik ben druk op zoek, maar de afwijzingen vliegen me om de oren.
    Hoe zit het nu met zwangerschapsverlof? en krijg ik wel/niet een zwangerschapsuitkering? En hoe zit het met verzekerd zijn e.d.? Kortom ik maak me ernstig zorgen en kan op internet niet DE informatie vinden. Graag zie ik een reactie tegemoet.

met vriendelijke groet,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kipsey,

Je hebt recht op een Zwangerschaps-uitkering als de vermoedelijke bevallingsdatum valt binnen 10 weken na het einde van je WW-uitkering.
    Is dit het geval dan kan je de Zwangerschapsuitkering telefonisch aanvragen bij UWV (0900-9294)
    Als dat niet zo is kan je dus geen Zwangerschaps-uitkering aanvragen.

Actuele informatie over de Zwangerschaps-uitkering vind je op deze pagina.

Of je recht hebt op een bijstandsuitkering kan ik je niet vertellen. De beoordeling en de uitvoering wordt door de sociale dienst van je gemeente uitgevoerd.
    De aanvraag kan je doen via het UWV WERKbedrijf op deze pagina.

Als je geen arbeidsovereenkomst of UWV-uitkering hebt, ben je niet verplicht verzekerd voor de werknemersverzekeringen.
    Dit betekent dat je geen recht hebt op een uitkering van UWV als je werkloos, ziek of arbeidsongeschikt wordt.
    Actuele informatie vind je hier.

Je blijf wel gewoon verzekerd voor de ziektekosten. Hiervoor heb je een zorgverzekering afgesloten.
    Informatie over zorgverzekering vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina