zal de situatie even in kort proberen uit te leggen. Vriend (net 25) heeft in feb. ontslag gekregen omdat er te weinig werk was. is dus in de ww terecht gekomen. Daardoor krijgen we dus maar 70% van zijn normale loon. Dat betekent dat wij zo ongeveer iets van 300 euro per maand ''missen''. Op dit moment werken we dus beide niet. Ik krijg helemaal geen inkomen. En zoontje alleen kinderbijslag en toeslag van de belastingdienst. Nu is mijn vraag dus of het mogelijk is dat ik nu wel een WIJ-uitkering kan vragen, ben nog maar 24. En of we het dan met terug werkende kracht kunnen krijgen. Of ergens anders recht op. Want hier valt eigenlijk niet mee rond te komen. Ik hoor het graag.
Beste Misz86, Als het inkomen van je partner onder het sociaal minimum valt kan hij bij UWV een toeslag op zijn uitkering aanvragen. UWV vult zijn uitkering dan aan tot 100% van het sociaal minimum. Ontvangt hij deze aanvulling al dan kun je via de link op deze pagina kijken of er nog meer regelingen zijn waarop jullie aanspraak kunnen maken. De WIJ-regeling wordt niet door UWV maar de Gemeente uitgevoerd. Daarover kun je meer informatie vragen bij de gemeente waar je woont. Actuele informatie en het aanvraag formulier voor toeslag vind je hier. Ik hoop dat de sollicitaties van je vriend snel succes hebben. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo Ella Bedankt voor de snelle reactie, bij de gemeente heb ik al gevraagd over de WIJ-uitkering, maar die vertelde mij om met jullie contact op te nemen. Dat jullie dat regelen?
Beste Misz86, Je kunt bij het UWV WERKbedrijf een aanvraag doen voor een WIJ-uitkering. Ik adviseer je om te bellen met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294). De collega kan je dan informeren of je op het inloop spreekuur terecht kan of dat het wenselijk is dat je een afspraak maakt voor de aanvraag van de WIJ-uitkering. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare