Ik ga de WW in, mag ik dan nog bijverdienen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Loesje86, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hallo,
    Over twee weken loopt mijn contract af en zit in dus zonder baan, aangezien ik nog niets gevonden heb. Totdat ik wat heb gevonden, ga ik dus de WW in. Je krijgt dan 70% betaald heb ik begrepen. Ik heb een baan nodig voor twee dagen, maar die dus niet gevonden. Wel heb ik een aanbod gekregen om 1 keer in de week 3 uurtjes schoon te maken, gewoon wit. Mag dit in combinatie met een WW of word mn WW dat atop gezet en heb ik daar geen recht op? Van 3 uur werken kan ik natuurlijk niet rond komen. Ik hoorde iemand zeggen dat je tot 100% mag bijverdienen, maar dat is dus nu mijn vraag aan jullie!
    Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Loesje86,

Je wilt weten of je mag bijverdienen naast je WW-uitkering. Bijverdienen naast de WW-uitkering mag. Het is wel de bedoeling dat je beschikbaar blijft voor werk voor het aantal uren dat je WW-uitkering ontvangt.

Ik begrijp uit je verhaal dat je minder uren gaat werken dan het aantal uren waarvoor je een WW-uitkering ontvangt? Je krijgt dan nog een WW-uitkering over de uren dat je nog werkloos bent.

Krijg je WW voor meer dan 10 uren per week? Dan stopt je WW-uitkering stopt als je minder dan 5 uur werkloos bent. Heb je een WW-uitkering voor minder dan 10 uur, dan stopt je uikering als je minder dan de helft van het aantal uren werkloos blijft.

Je kunt bij de WW-aanvraag aangeven dat je gedeeltelijk gaat werken in een ander dienstverband.

Actuele informatie vind je hier.                      

Overigens is je constatering dat je 70% betaald gaat krijgen niet helemaal correct. Je uitkering is namelijk de eerste twee maanden 75% en de daaropvolgende maanden 70% van het WW-dagloon. Actuele informatie over de hoogte van een WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina