Goedeavond, Sorry kom er echt niet uit ben echt onzeker. Ik heb min 22-30 uren contract vanaf 1 december (hiervoor via uitzendbureau.) Mijn loon is elke maand anders minimaal 22 alles extra word (133% uitgekeerd incl vak geld) * Word mijn gemiddelde van de 5 maanden berekend.1 dec t/m 1 mei ) verlof 1 juni. * word alleen 22 uur uitgekeerd of ook extra uren Sorry kom er echt niet uit. op de site begrijp ik het ook niet
Beste Mats79, Je wilt graag weten hoe UWV de hoogte van je WAZO berekent. UWV kijkt bij de berekening van je WAZO niet naar het aantal uren je werkt. Om de hoogte van de uitkering te berekenen nemen we het Sociale Verzekeringsloon dat je verdiende bij de laatste werkgever. We gaan dan vanaf de voorlaatste maand voor de maand waarin je met verlof gaat een jaar terug. Van dit totale SV-loon berekenen we het gemiddelde. Werk je korter bij je huidige werkgever dan een jaar? Dan berekenen we het gemiddelde van de periode dat je daar werkt. Wat betekent dit voor jou? Je SV-loon van de periode december 2013 tot en met april 2014 wordt gebruikt voor de berekening. Hierdoor telt dus echt alles waarover je premies hebt betaald mee, ook je overwerk. Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare