Sinds april 2014 ben ik ziek ivm zwangerschap. Mijn UWV uitkering is +-57 per dag. In juni 2014 de uren van mijn contract zijn verminderen van 20 uur tot 10 uur, daarom in juni heb ik bijna de helft gekregen (+- 600 en niet +- 1000), maar mijn uitkering is nog hetzelfde dus de bedrijf krijgt hetzelfde bedrag toch? Mijn zwangerschapverlof is 7 juli begonnen en mijn uitkering is nog +-57. Wat mag ik nu krijgen? Alvast bedankt Met vriendelijke groet
Beste Nursy86, Je wilt weten waar je recht op hebt met betrekking tot de hoogte en uitbetaling van je Ziektewet- en zwangerschapsuitkering. Word je ziek bevonden ten gevolge van zwangerschap? Dan heb je recht op 100% van het dagloon. Dit dagloon lees je in de beschikking. Ook wanneer je met zwangerschapsverlof gaat heb je recht op 100%. Het klopt dat jouw werkgever zolang het verlof duurt hetzelfde bedrag ontvangt per dag. Jouw werkgever behoort de uitkering dan te verrekenen met je salaris. Of jouw nieuwe contract daar invloed op heeft weet ik niet. Het kan zijn dat je benadeeld bent door het tekenen van dit nieuwe contract. Om dit na te kijken zou ik graag je telefoonnummer willen ontvangen in een privé-bericht. Ik of mijn collega zal je dan terug laten bellen door de behandelaar van je Ziektewet-uitkering. Vragen die betrekking hebben op jouw contract kan UWV Webcare niet beantwoorden. Ik adviseer je contact op te nemen met het Juridisch Loket (0900-8020), vakbond of rechtsbijstand. Zij kunnen je vertellen wat jouw werkgever dient te betalen en of je contract wel gewijzigd mocht worden tijdens ziekte. Ik wens je een voorspoedig verlof. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor uw reactie, maar mijn twijfel is niet over mijn contract. Het is echt over de waarde die mijn werkgever ontvangt omdat ik niet hetzelfde ontvangen. Dat geld hoort te zijn voor mij toch? Niet voor de werkgever. Alvast bedankt
Beste Nursy86, Ik wil voor je nakijken waar jij precies recht op hebt. Hiervoor zou ik graag je gegevens willen inzien. Via internet mag ik geen dossiergebonden informatie bespreken. Vandaar de vraag van Martijn om je telefoonnummer te geven in een privébericht zodat ik één en ander voor je na kan kijken. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare