Goedemorgen Ik ben met 36 weken met verlof gegaan, dus normaal gesproken 12 weken bevallingsverlof. Nu ben ik een week later bevallen dan m'n uitgerekende datum, klopt het dat ik dan een week extra verlof heb? Dus 13 weken, 12 vanaf de datum van bevalling? Krijg ik daar vanzelf bericht over van het UWV, dat er dus een nieuwe (verschoven) einddatum is? En krijgt mijn werkgever daar ook bericht over? Of moet ik daar nog zelf ergens actie in ondernemen? Bedankt!
Beste Wijffie75, Gefeliciteerd met de geboorte van je tweede dochter. Je hebt gelijk, omdat je een week later bevallen bent zal je verlof ook een week langer duren. UWV stuurt je een nieuwe beslissing met de definitieve einddatum. Ook de werkgever zal hiervan bericht krijgen. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Als je dochter is aangegeven bij de gemeente wordt dit automatisch aan UWV doorgegeven. Actuele informatie over bevallen na de uitgerekende datum vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor je reactie, had ik het toch goed begrepen. Enig idee hoelang het duurt voor die beslissing komt?
Zodra UWV vanuit de gemeente door heeft gekregen dat je kindje geboren is, stuurt UWV de brief. Het doorgeven vanuit de gemeente kan soms een paar dagen duren. Fijne avond!
Nog even... M'n dochter is intussen 5 weken, maar ik heb nog niks gehoord van UWV. Is het normaal dat het zo lang duurt? In je bericht hierboven heb je het over 'een paar dagen' maar dat is het dus allang niet meer. Moet ik zelf iets doen? bedankt!
Beste Wijffie75, Dat duurt inderdaad al een tijd. Ik wil graag voor je kijken of het al aan UWV is doorgegeven. Als je via een privé bericht je telefoonnummer geeft, neem ik contact met je op. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dit is wel bizar hoor, een paar uur na mijn bericht hier kreeg ik de brief M'n werkgever zit nogal te pushen over de datum, vandaar dat ik graag de brief wilde om het zwart op wit te hebben. Ik had zelf al wel verteld hoe of wat (ik werk voor een buitenlands bedrijf en ze kennen de regels niet) maar nu heb ik 'bewijs' In elk geval bedankt voor je moeite. Fijne avond.